Bij deze auto slaan de bougies bij koude start geregeld alle 4 vet. Bougies/kabels/verdelerkap/rotor zijn vervangen. Brandstofdruk is ook goed. BDP gever is vv, luchtmassameter is vv, maar nog steeds geen oplossing.
Wie heeft de oplossing??
Geplaatst door Volvo234 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 240? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
yilmaz (0), 19 jaar geleden
Heb je goed gekeken naar de bobinevonk?deze MOET blauw zijn en ong.1.5 cm met gemak kunnen halen.Als dat niet zo is,bobine vervangen en je hebt een hele andere auto.
(heb ik ook gehad;-))
Paulus8636 (0) PRO, 19 jaar geleden
Vetslaan gebeurt toch alleen bij een tweetakt? Maar ik neem aan dat je bedoelt met brandstof. Hij verzuipt dus bij starten? Het kan zijn dat de koudestartverstuiver blijft hangen of dat het thermocontact dat hem aanstuurt niet goed meer is. Check deze eens.
Volvo234 (0) PRO, 19 jaar geleden
Volgens mij heeft deze auto geen koudestartverstuiver, dit is een injectie. De eerdere types hebben dit wel.
detom (0) PRO, 19 jaar geleden
Zitten er wel origenele Volvo bougies in ?
Als je NGK's of Champions erin zet gaat het fout.
Wij hebben ook precies alles gedaan wat jij beschijft. (uren mee bezig geweest)
Groeten Jan
JanSpeed5132 (0), 19 jaar geleden
oudere type LH-injectiemotoren hebben een enkele koudstartinjector. Deze zit onderop het spruitstuk en het is een blauw stekker die heel vervelend los gaat. beugeltje indrukken gaat lastig) Haal deze eens los en ga dan weer eens rijden. Goeie kans dat het opgelost is.
Latere versies B200F/B230F/B230FB hebben helemaal geen koudestartinjector meer.