auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 440: afstandsbedienbare C.V.

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: bu.18I sport

Hoi, deze volvo is standaard voorzien van een C.V. nu wil ik een op afstand bedienbare inbouwen. Ik ben in het bezit van een universele set met helaas een summiere handleiding. Mijn bedoeling is om de aansluiting van het linker portier te gebruiken want die opent alle sloten. Voor de knipperlichten is er maar 1 draad op de set aanwezig dus kun je die niet klakkeloos op alle lichten aansluiten maar zal naar mijn bescheiden mening op de alarmlichten moeten.

Mijn vraag wie heeft het ingebouwd en kan mij verder helpen.

M.v.g. Ronald.

Geplaatst door

ronny530 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik dacht dat je best een pompje bij op de linkerdeur zult moeten bij plaatsen die dan aansluiten op het setje dan werkt dit .Voor de pinkers kun je die ene draad opsplitsen naar twee relais dan kun je wel uw linkse en rechts pinkers aansluiten.

eddyarc 100

14 jaar

Bedankt voor het meedenken, wat betreft de knipperlichten zal dat met een relais moeten want uit de onduidelijke handleiding blijkt dat de parkeerlichten worden aangestuurd. Er zijn draden voor alle stelmotoren aanwezig maar mijn bedoeling is om het linker portierslot te gebruiken die stuurt alle motoren aan. Het zal wel een kwestie van meten worden. Ik heb nog een vraag hoe kan ik het deur paneel demonteren want ik zie geen bevestigingsschroeven.

Groet Ronald.

ronny530 0

14 jaar

[quote=ronny530]maar mijn bedoeling is om het linker portierslot te gebruiken die stuurt alle motoren aan[/quote]
De LV "motor" is geen motor maar een schakelaar !!!

Je moet LV extra draden bij trekken en een motor BIJ plaatsen die de rest bediend !!

Bedankt voor alle info, ik maak er uit op dat er LV geen stelmotor is geplaatst maar het slot bedient mechanisch de schakelaar voor de rest. Als ik een stelmotor plaats en die op de a.b. module aansluit wordt de schakelaar ook bedient. Aansluiten is dan eenvoudig lijkt me. Wat is nu wijsheid een universele set motoren ( gaan per twee ) of op de sloop een stelmotor kopen?
Het is nu toch geen weer om te sleutelen maar als ik er mee aan de gang ga wil ik het in een keer klaar hebben.

M.v.g.

Ronald.

ronny530 0

14 jaar

Ja dat bedoel ik met een pompje bij te plaatsen.(volvo-specialist)
je zult verschillende aansluit shema's bij dat setje hebben. je moet dat schema gebruiken waarbij een extra pompje wordt gebruikt .
deurpaneel is meestal geschroefd aan de deuropenener en de handgreep de rest is geklikt met topjes.

eddyarc 100

14 jaar

Hoi wel wat laat maar toch. Vandaag bezig geweest maar het plaatsen van de universele stelmotor geeft wel problemen. Monteren van de motor is niet het ergste maar het aanhaken aan de bestaande stang voor open/dicht wel er is wel ruimte maar het deurpaneel blokkeert dan de boel. Ik heb wel gezien dat de schakelaar veel weg heeft van een stelmotor ook is er in de deur een 12 volt aansluiting. Zou zo een motor van de sloop iets oplossen?

Groet Ronald.

ronny530 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.