auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 440: Automaat

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 i automaat

Goede dag heren.
Ik heb een paar maanden geleden een 440 atomaat gekocht van 1995 met airco.
Het volgende probleem doet zich voor , accu laat niet bij maar als ik een stekker los trek van de + kabel van de dynamo dan meet ik 15,7 a 16 Volt op de + aansluiting van de dynamo en stekker, maar steek ik de stekker weer terug dan meet ik de accu spanning van +/- 12,4 Volt en als ik dan gas geef wordt het alleen maar minder.
Mij is ook opgevallen dat ik hem in alle standen kan starten dus ook D , R enz.
Kan dit met elkaar te maken hebben ?
En waar zit dan die schakelaar van de automaat die dit waarschijnlijk veroorzaakt ?
Graag wacht ik met enige spoed jullie antwoorden af.

Geplaatst door

Hanske Benz (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik denk dat je dynamo (of de spanningsregelaar als die los is) niet meer (goed) werkt.

oldford 0
badge

14 jaar

Inderdaad mijn diode brug van de dynamo was defect en heb deze vervangen , maar nu het volgende , hij laad nog niet bij want er komt geen spanning op het kleine kabeltje van het acculampje deze blijft nu wel branden met nog diverse andere controle lampjes wat voorheen dus niet was.
Waar nu te zoeken ?

Hanske Benz 0

14 jaar

Als het accu-lampje brandt dan heb je kontakt met aarde. Dus dynamo overleden of kortsluiting in de bedrading.
Welke lampjes blijven er nog meer branden?
Haal het draadje van de accu-lamp los van de dynamo. Blijven de controle-lampjes nog steeds branden? Dan is er kortsluiting in de bedrading.

oldford 0
badge

14 jaar

Heren , Dynamo vervangen lampjes zijn nu weer uit ( oude dynamo diode brug defect na controle ) maar probleem nog niet opgelost , als ik het stekkertje van het laadstroomlampje van de dynamo los trek en deze draad meet dan geeft hij de accuspanning aan als ik het contact aan heb en dat is ook goed.
Maar als de motor loopt dan laad hij niet bij maar op een of andere manier neemt de spanning af ipv 13,7 a 14 Volt.
Verbindt ik de laadstroomlampaansluiting op de dynamo rechtstreeks door met de + pool van de accu met draaiende motor dan laat de accu wel bij.
Dus moet ik gaan zoeken vanaf het stekkertje van de dynamo naar binnen in auto.
Kan het euvel ook aan het besturings kastje liggen ? Want ik zie dat daar ook behoorlijk wat op aangesloten zit volgens mijn electrisch vraagbaak schema.Ik snap hier dus helemaal niks meer van heel frustrerend dus. HELP,HELP dit ook temaken hebben met mijn 2de euvel dat ik deze auto in alle standen kan starten wat ook niet moet dan alleen in P en N stand.

Hanske Benz 0

14 jaar

De dynamo wordt bekrachtigd via de laadstroomlampaansluiting. Zit deze niet aangesloten, dan neemt de spanning inderdaad af. Met de draad op de +pool wordt hij wel bekrachtigd....

Wat is de laadspanning na deze laatste vervanging en draden gewoon aangesloten?

Misschien is nu je lampje kapot, en laadt de dynamo de accu daardoor niet meer bij.

grtz

wheels01 0
badge

14 jaar

Ik krijg gewoon op het stekkertje van het laatstroomlampje de huidige accuspanning , maar als ik deze aansluit op de dynamo dan neemt de spanning af.
Maar ik denk dat het aan de relais of schakelaar van de automaat ligt want ik ben er ook achter gekomen dat hij in alle standen van het schakelmechanisme start en dat kan ook niet en daarom springen telkens mijn diode`s kapot van mijn dynamo.
Conclusie op dit moment sluiting ergens in het stroom circuit tussen contakt slot en dynamo.
Ik ga hier Maandag weer mee aan de gang.

Hanske Benz 0

14 jaar

Heren volvo rijders , mijn sloop dynamo bleek achteraf ook defect te zijn (veldwikkelingen verbrand) en heb een ruildynamo gekocht erop gezet en het probleem is opgelost.
Advies , koop een ruil dynamo die zijn de helft goedkoper dan een nieuwe en weet je zeker dat die wel werkt , want op de sloop kun je hem meestal niet terug brengen.

Hanske Benz 0

14 jaar

[quote=Hanske Benz]Heren volvo rijders , mijn sloop dynamo bleek achteraf ook defect te zijn (veldwikkelingen verbrand) en heb een ruildynamo gekocht erop gezet en het probleem is opgelost.
Advies , koop een ruil dynamo die zijn de helft goedkoper dan een nieuwe en weet je zeker dat die wel werkt , want op de sloop kun je hem meestal niet terug brengen.[/quote]
bij een sloperij zit ook garantie op onderdelen ( bij de goede dan)
gr jan

jan5047 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.