close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 440: Toerental hoog en gas blijft hangen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 i

Ik heb sinds kort een 440, en vind hem erg goed rijden.
Tot Vannacht.......
Bij het starten was het toerental erg hoog en als ik gas gaf en weer los liet bleef hij in een nog hoger toerental hangen. De motor was nog wel warm (weet niet of het daar aan kan liggen)
Ik ben toch maar naar huis gereden maar ik reed 80 in zn 5 en hoefde een gas te geven.(nu weet ik wel wat cruise control inhoudt)
en als ik hem bij een rotonde in zn vrij zette ging het toerental erg tekeer tot ik hem in zn 2 zette maar ook dan hoefde ik geen gas te geven en trok hij vanzelf op.
weet iemand waar dit probleem aan ligt? is het de gaskabel? vacuum slangetjes of dergelijke?
Alvast bedankt.

Geplaatst door

randyd (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Randy zo hard draaien op een luchtlekkage kan bijna niet ,maar begin bij het gaspedaal en kijk of er niets in de weg zit. Kabel gerafeld of draait het pedaal zwaar.? Bij de gasklep , zit het eindstopje van de buitenkabel tussen de kabel en sector. Laat een ander gas geven (bij stilstaande motor) en zie of alles soepel gaat. Bij veel luchtlekkage valt de motor uit en of gaat het MM lampje branden. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

Volgens mij is je stationaire regelklep defect.

rensk001 0
badge

14 jaar

Hey,

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik heb vandaag de volvo bij de garage gezet hij deed nog steeds hetzelfde als vannacht, dus ook met koude motor.
Ik heb vanmiddag ff gekeken of alles soepel liep als ik het gas pedaal indrukte, het ziet er naar mijn weten goed uit en het gaspedaal kan ik ook gewoon soepel indrukken.
Ik zie geen gerafelde kabel en dergelijke.
En het stationaire regelklep? is dat zelf te repareren?
Wat kost zo'n geintje ongeveer als ik het laat doen?

Alvast bedankt.

randyd 0

14 jaar

Hallo,

Ik weet niet of het prbleem al verholpen is, maar ik heb met mijn 1.8 hetzelfde. Hij blijft hangen en wisselt nog wel eens in toeren als hij stationaire loopt. Ik heb eerst de stappenmotor vervangen, maar het probleem bleef. Ik heb van alles vervangen, tempsensor, lMM en als laatste de gaskleppositiesensor en nu loopt hij weer als een trein...
Dit ding zag er van binnen helemaal ingesleten uit.

gr

Bij mijn 440 heb ik hetzelfde probleem ook gehad en daar was idd de gaskleppositiesensor naar de haaien.

suc6
Peter

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.