Ik heb startproblemen met mijn Volvo 440. Ik heb het idee dat vooral met warm weer de auto slechter start (LPG slechter dan benzine). In de winter heb ik nauwelijks problemen gehad en het probleem wordt nu erger. Ik moet soms ruim 10 keer het contact omdraaien. Uiteindelijk gaat de auto wel aan. Als de auto eenmaal aanblijft zijn er geen problemen meer en rijdt de auto goed.
Heeft iemand een idee hoe dit probleem opgelost zou kunnen worden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi, je zou de vacuüm slangen eens na kunnen kijken. Twee bij het inlaat spruitstuk achter het injectorhuis en 1 bij de carterontluchting voor op de motor.
Succes Ronny.
start niet,of slaat niet aan?
Beste Bormie,
Op benzine start hij wel maar valt direct weer uit. Dit moet ik een aantal keer proberen en dan lukt het op een gegeven moment een keer. Vandaag is de auto echter twee keer na een aantal meter ook nog een keer uitgevallen. Daarna reed de auto echter weer. Ik denk dat dit dus 'niet aanslaan' heet.
Heeft u en idee?
14 jaar
Oink doet me denken aan een topic over een Volvo laatst. Je hebt toch niet toevallig te weinig benzine in de tank? Moderne lpg installaties starten op benzine en schakelen later over op lpg. Symptomen komen een beetje over een.
14 jaar
ik heb laatst nog genoeg benzine getankt dus dat kan het probleem niet zijn (was dat maar zo). Op LPG starten lukt al helemaal niet.
Is het moeilijk om de vacuüm slangen te controleren?
14 jaar
Trek de temperatuursensor op het blok eens los, en probeer dan te starten
Deze zit tussen cylinder 3 en 4. Stekker met 2 polen.
14 jaar
Ik heb van twee personen (geen professionals) vernomen dat het ook iets te maken kan hebben met een verstopte cabarateur, omdat de auto wel start maar na 2 seconden weer uitvalt (zowelo op benzine als op LPG). Als de auto eenmaal aan is dan rijdt hij gewoon goed en valt niet meer uit.
Denken jullie dat dit ook mogelijk is? Zo ja kan je zelf de cabarateur verschonen of is het verstandiger een garage dit te laten doen?
Groet Eelke
14 jaar
[quote=Bernhagen]Ik heb van twee personen (geen professionals) vernomen dat het ook iets te maken kan hebben met een verstopte cabarateur[/quote]
Het zijn inderdaad geen professionals, want carburateurs kennen ze al jaaaaren niet meer bij Volvo !!
Een klemmende injector lijkt een meer voor de hand liggende reden.
Cabarateur of injectorhuis in de volksmond blijft het hetzelfde. Wat betreft de vacuumslangen deze zitten achter op het spruitstuk zijn rubberen korte slangen kan niet missen, als je het luchtfilter er af hebt om de injector te reinigen zie je ze van zelf.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar