auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 440: Motor sputtert af en toe bij gasgeven tussen 1000 en 2000 tpm

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 i

Hallo allemaal,

Ik heb sinds maart 2009 een 440 GLT van 1994 met 2 liter motor. Rijdt heerlijk, alleen de motor stottert met enige regelmaat als je optrekt of tijdens het rijden in de lagere versnellingen als je gas geeft. Het probleem doet zich voor zo tussen de 1000 en 2000 tpm. Soms heb ik er een dag of twee geen last van en zo weer meedere keren op de dag. Heb intussen al de bougies en bougiekabels vervangen, brandstoffilter vervangen, rotor en verdeelkap nagekeken en intussen vernieuwd, led-diagnose nagekeken en geen foutmelding, ODP-sensor vervangen, smoorklep en stappenmotor grondig gereinigd met remreiniger en het probleem is er nog steeds. Zoals ik al zei het probleem doet zich voor tussen de 1000 en 2000 tpm als de motor belast wordt. (optrekken of gas geven in een lage versnelling). Mijn vermoeden is dus dat een bougie geen vonk of een slechte vonk krijgt in het lage toeren gebied. Boven de 2000 tpm merk je het niet omdat de andere cilinders het werk dan overnemen. Inmiddels ook al de onstekingsunit en bobine vervangen en het probleem is er nog steeds.
Wie o wie heeft het ei van columbus ?

Groetjes, Maurice

Geplaatst door

DeeBee (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Maurice, de ecu slaat bijna geen foutmeldingen op. Ik weet niet precies hoe de opbouw van een twee liter is maar zal niet veel verschillen met de 18 honderd. Het meeste heb je al gedaan misschien niet eens nodig geweest. Je zal alle vacuüm slangen moeten nalopen en deze vervangen ook al lijken ze op zicht goed. Het euvel gaat wel die kant op.

Succes Ronald.

ronny530 0

14 jaar

Beste forumgenoten, bedankt voor jullie adviezen en tips !
Nu een paar weken verder en inmiddels de ontstekingsunit vervangen, nieuwe verdeelkap en rotor, vacuumslang, MAP-sensor en inlaatlucht-temp.sensor, maar het probleem is nog [b]niet [/b]opgelost ! :?
Gisteren foutcode uitgelezen en nu geeft hij nog steeds aan, wat hij al een paar weken deed, code [b]3.1.3[/b] oftewel het [b]EVAP-filter[/b]. Heeft iemand hier ervaring mee ?

gr.Maurice

DeeBee 0

14 jaar

Heb even gegoogled en kom uit op lambdasensor. Als de auto tijdens het rijden ook een beetje naar benzine of rotte eieren stinkt moet je het daar zoeken.

ronny530 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.