Hallo,
Sinds twee weken de trotse, maar oh zo ontechnische, eigenaresse van een volvo 440 1.8 automatic uit 1997 met 164000 op de teller. Van de week de auto naar een monteur gebracht om de koplamp te maken. Hij vertelde dat mijn automatenbak waarschijnlijk binnenkort naar de vernieling is...hij hoorde bij het achteruitrijden en tegelijkertijd gassen een aantal keer hard POK POK. Ik had dit ook eerder gehoord, maar dacht dat ik ergens overheen was gereden :-)
Volgens de monteur duiden de geluiden duidelijk op een versleten automaat en kan ik binnenkort een reparatie van 1500 tot 2000 euro's verwachten SLIK...
Hij zei ook dat dit regelmatig voorkwam bij Volvo's met een automatenbak....
Heeft iemand enig idee of de beste man gelijk heeft...wat kan ik doen om dit te checken en als het inderdaad kapot is waar kan ik dit zo goedkoop mogelijk laten vervangen....of is er toch iets anders mis met de wagen?
Het geluid is alleen wanneer ik de automaat in de R stand zet EN flink gas geef.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het niet dat dan de motor zo ver om kantelt dat de motorsteunen het geluid maken. Rij langs een dealer voor diagnose anders naar Autorans. www.autrans.nl
het is zeer moeilijk om zo een diagnose te stellen omdat volvo ook 2 verschillende bakken in een 440 gebruikt maar of de bak aan het stuk gaan is durf ik niet hard op te beweren.
helemaal mee eens.
20 jaar
ik heb het zelfde probleem mijn motorsteunen zijn vervangen(waren echter wel kapot)maar ik heb het probleem nog steeds!
20 jaar
probleem opgelost?
20 jaar
Probleem is niet opgelost, sterker, een monteur die bevriend is met een collega van mij heeft de auto bekeken en het volgende geconstateerd:
- Versnellingsbak is reeds een gereviseerde en de klap bij achteruitrijden is idd slijtage
- Olie lekt bij oliekering
-Speling bij moterophanging tussen de rubbertjes?
- Rechter motersteun is reeds een keer vervangen, aan de linkerkant vertoont hij reeds enkele roestplekjes.
-V-snaar moet worden vervangen-Remblokken moeten worden vervangen
Hij gaf mij het advies om de auto in te ruilen voor een andere occassion omdat hij verwacht dat ik aan deze auto alleen nog maar heeeel veel onderhoud ga krijgen + dat reparatie nu al veel geld zal gaan kosten. Hij kan niet aangeven op welke termijn de automatenbak kapot gaat, maar dat op een gegeven moment zijn achteruit echt kapot zal gaan en wellicht daarna ook zijn vooruit....
Wat denk je second opion vragen of toch zijn advies maar opvolgen.....?!?!?!
20 jaar
Ik zou toch maar een second opinion vragen.
Rein
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar