auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 440 1993: stotteren, uitvallen(ECU 113 en 411)

Bouwjaar: 1993

Ik heb laatst een 440 gekocht. Er doet zich nu echter een vreemd probleem voor. Na ongeveer 50 km gereden te hebben gaat de motor stotteren en valt al het vermogen weg, op LPG en op bezine. vervolgens valt de motor ook uit. Ik hoorde van iemand dat dat wel eens aan de bobine kan liggen. Deze heb ik reeds vervangen, probleem is echter niet opgelost. De ECU geeft de codes 411 en 113. heeft ieman dit eerder gehad en een oplossing voor of ideeen wat ik hier aan kan doen? Alvast bedankt!

Geplaatst door

Daan1870 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

411 is STATIONAIR TOERENTAL NIET GOED (B18U/B20F MOTORBLOK)GASKLEPPOSITIESENSOR BUITEN REGELBEREIK;DOORMETEN,DESNOODS VERVANGEN. DUS TUSSEN PEN 1 EN PEN 4 STATIONAIR 1600 (OHM). VOLLAST 4800 (OHM). TUSSEN PEN 2 EN PEN 4 STATIONAIR 4400 (OHM). VOLLAST 1200 (OHM). STORINGSCODE 4-1-1, STORINGSCODE 113 IS MOTOR SLAAT NIET AAN DEFECT IN BEDRADING NAAR INSPUITVENTIEL.VOER CONTROLEFUNCTIE 3 UIT MEET INSPUITVENTIELEN EN BEDRADING DOOR NU KAN HET ZIJN DAT DE STORING VOORT KOMT UIT DE BEDRADING VAN DE GAS INSTALATIE WANT ER GAAT EEN DRAAD NAAR DE INSPUIT VENTIEL OM HET UIT TE SCHAKELEN ALS DE MOTOR OP GAS DRAAIT DIE STORING HEB IK OOK MAAR DE MOTOR DRAAIT ALS EEN ZONNETJE ALS JE HET ZEKER WIL WETEN WEERSTAND 1,1-1,5 OHM OP DE INSPUITVENTIEL.

flow 0

20 jaar

Ik ga dit gelijk maar eens proberen. Heb alleen nog even een klein vraagje, wat is controlefunctie 3?

Daan1870 0

20 jaar

SLUIT DE KEUZE KABEL AAN OP POSITIE (2) ZET HET CONTACT AAN ACTIVEER CONTROLEFUNCTIE 3 DOOR DE KNOP DRIE KEER 0,5 TOT 1,0 SECONDEN IN TE DRUKKEN DE COMPONENTEN ZULLEN IN DE VASTE VOLGORDE GAAN FUNCTIONEREN 1-INSPUITVENTIEL (MOET HOORBAAR KLIKKEN) 2-STATIONAIREREGELKLEP (B18EP/FP/B20F)BLOKKEN MOET GAAN WERKEN 3-ACTIEF KOOLFILTERKLEP MOET JE HOREN KLIKKEN 4-INDIEN AANWEZIG AIRCO-KOPPLING MOET AAN/UIT GAAN OOK MOET DAN DE VEN AAN UIT GAAN 5- SYSTEEM RELIAS MOET JE GOED LUISTEREN WANT DIE ZITTEN BINNEN IN DE AUTO MAAR DIE HOOR JE WEL 6-STATIONAIRTOERENTALREGELAAR (B18U) BLOK MOET GAAN WERKEN 7-HOOFDRELAIS 8-RELAIS HULPWATERPOMP (B16F/B18EP/FP)BLOKKEN.DAT WAS HET,BIJVOORBEELD EEN INSPUIT VENTIEL DIE 10 KEER OPEN/DICHT GAAT DAN MOET OOK HET LED ZOVEEL KEER AAN/UIT GAAN.OKEE ? MORGEN KRIJG JE DE GEGEVENS VAN CONTROLE FUNCTIE 2.

flow 0

20 jaar

CONTROLE FUNCTIE 2 SLUIT DE KABEL AAN OP POSITIE 2 ZET HET CONTACT AAN ACTIVEER CONTROLEFUNCTIE 2 DOOR DE KNOP TWEE KEER 0,5 TOT 1,0 SECONDEN IN TE DRUKKEN DE LED ZAL DAN SNEL GAAN KNIPPEREN 1-INDIEN AANWEZIG AIRCO INSCHAKELEN.DE LED DOOFT EN GEEFT VERVOLGENS CODE 1-1-4:BETEKENT DAT HET AIRCONDITIONINGSSIGNAAL AAN DE E.C.U CORRECT IS DE LED BLIJFT KNIPPEREN:BETEKEND DAT ER GEEN CORRECT AIRCOSIGNAAL AAN DE E.C.U. WORDT GEGEVEN 2-AUTOMATISCHE TRANSMISSIE SCHAKEL MET DE KEUZEHEFBOOM VAN P NAAR N DE LED DOOFT EN GEEFT VERVOLGENS CODE 1-2-4 BETEKEND DAT HET TRANSMISSIE SIGNAAL AAN DE E.C.U. CORRECT IS. 3-VLIEGWIELSENSOR START DE MOTOR DE LEFT DOOFT EN GEEFT VERVOLGENS CODE 1-4-1 BETEKENT DAT HET VLIEGWIELSENSORSIGNAAL CORRECT IS 4- GASKLEPSCHAKELAAR (ALLEEN BIJ B18EP/FP/U )OPEN EN SLUIT DE GASKLEP AAN HET INSPUITHUIS (NIET AAN KABEL !)DE LED DOOFT EN GEEFT VERVOLGENS CODE 3-3-2 BETEKENT DAT HET GASKLEPSCHAKELAARSIGNAAL AAN DE E.C.U. CORRECT IS DE LED BLIJFT KNIPPEREN GEEN GOED SIGNAAL AAN HET E.C.U.

flow 0

20 jaar

GEHEUGEN (STORINGS CODES) WISSEN/SYSTEEM RESETTEN ACCU KABEL LOS OF DRUK DE KNOP MINIMAAL 5 SEC IN EN LAAT DE KNOP LOS WACHT TOT DE LED NA CIRCA 3 SECONDEN OPLICHT DRUK TENSLOTTE NOGMAALS DE KNOP 5 SEC IN (DE FOUTCODES ZIJN GEWIST EN HET SYSTEEM IS GERESET). VEEL SPEEL PLEZIER!

flow 0

20 jaar

Hoi Alan,
Erg bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik ga hier komende week mee aan de slag. Ik laat het resultaat nog weten.

Daan1870 0

20 jaar

hoi daan ik heb wel iets nieuws ontdekt en dat is dat ik de mijne niet kon resseten als de motor uit was, dus wel als de motor draaide.

flow 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.