Hallo, mijn D5 met aut. versn. bak ( geen geartronic ) doet vervelend, paar weken geleden in Duitsland lekker doorgereden, zo rond de 200, de motor temperatuur liep iets op ( was best warm weer ) en afgezakt naar de 180. Temp. liep netjes terug, maar na een paar km. constante snelheid ineens "versnellingbak service vereist" en de D in m'n display was verandert in een streepje, parkeer plaats gezocht en na een harde klap sprong hij uit z'n 5, na uit en aanzetten alles weer OK, alleen melding bleef en schakelen functioneerde weer goed, maar toch anders.
Terug in Nederland bak bij Volvo laten spoelen en melding en ook olie ( teller ) van de bak gereset, alles weer super, de olie was niet heel erg vervuild ( ik laat z'n beetje per 100.000 km de bak spoelen )
Maar nu wordt het vervelend, heb nu al een paar keer de zelfde ellende gehad, storings code is TCM-002F Overbruggingsfunctie slippen of niet geactiveerd.
Bak schakelt erg goed, geen horten of stoten, probleem ontstaat na het accelereren om b.v. in te gaan halen, niet super overdreven maar wel vlot,
tevens software vervangen t.b.v. het veranderen van de lock-up functie, zonder resultaat.
Kleppenhuis lijkt volgens mij niet de oorzaak omdat de bak gewoon als boter schakelt denk ik.
TCM upgrade nog niet uitgevoerd, want voorheen met deze software ook geen problemen....
Wie o wie weet een oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
leg je vraag eens voor bij de automaatbakken specialist van autrans
Ik heb al een mailtje naar Autrans gestuurd, wacht op antwoord en zal deze dan hier wel vermelden.
12 jaar
Autrans nodigt mij uit om langs te komen voor een proefrit en uitlezen storingen, zal eerst kijken of ik van de week de TCM opnieuw kan laten inladen, overweeg ook een kleppenhuis als dit niet werkt, weet iemand hoe lang zo'n bak mee gaat ? auto heeft nog maar 410.000 km gereden.
Gr. Jan
12 jaar
MAAR 410.000 ?????, ik denk dat je jezelf een pluim mag geven. Regelmatig hoor ik van bakken die na 200 al aan revisie toe zijn. Ligt er natuurlijk veelal aan hoe ermee wordt omgegaan.
De meeste zijn al moe na 150 a 200.000km.
Dan zal het waarschijnlijk op revisie uitdraaien,of het is al een keer gedaan.
12 jaar
Moe na 150.000 -200.000 ? de mijne staat al ver over de 400.000 en schakelt als nieuw, is nog ge-chip't ook naar 210 PK,
en ik trap toch redelijk door.... nooit problemen gehad, wel regelmatig bak gespoeld.
Groet Fred
12 jaar
Door spoelen gaat de levensduur van omhoog.
Ik zit nou niet echt op revisie te wachten, auto heeft net ook al een nieuwe turbo en 2 banden voor z'n verjaardag gehad, turbo bij 405.000 en dat viel mij eerlijk gezegd ook wel een beetje tegen, heb mijn vorige V70 2.5D ( VAG Motor ) aan mijn vrouw gegeven en daar is nog nooit een turbo van vervangen, staat inmiddels op z'n 658.000 KM, deze heeft bij 6 ton nieuwe verstuivers gekregen zodat hij misschien minder zou roken, was achteraf niet echt nodig geweest, maakte weinig uit.
12 jaar
Laat eerst een diagnose stellen. Die mannen bij autrans weten ECHT wel waar ze het over hebben. Laat een prijsopgave doen, beslissen kan altijd nog. Je weet dan in elk geval wel waar je aan toe bent.
Groeten Marcel
Ja, dan toch maar een andere complete bak gezocht en een gevonden uit een schade auto die een paar duizend km geleden gereviseerd is, en tussen kerst en oud en nieuw gemonteerd, alle problemen zijn nu dan eindelijk opgelost, auto rijdt weer als nieuw.
Dank voor allen die mee hebben gedacht aan een oplossing.
Met vr. gr. Jan
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar