Volvo 144 1973: B18 verwisselt voor b20 motor

Bouwjaar: 1973, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Ik ben sinds enkele maanden trots eigenaar van een volvo 144, helaas bleek het motorblok niet meer in goede staat. cilinder 4 had geen compressie meer. Het verwisselen van de motor is redelijk goed verlopen en het nieuwe b20 blok heeft een goede compressie. Ik heb er al in gereden maar er is een probleem, de versnellingsbak werkt niet meer goed. Het is alleen mogelijk om de versnellingen 3, neutraal en 4 te gebruiken. Het is niet mogelijk om de versnellingen 1, 2 en achteruit te gebruiken, ook zitten de versnellingen 3 en 4 op de plek waar de pook normaal in versnelling 1 en 2 zit. Goed om te vermelden is misschien dat de versnellingsbak perongeluk in versnelling 4 stond toen ik het blok erin zetten.

Mijn vraag is: hoe kan ik dit het beste oplossen, is het demonteren van de pook al voldoende? Of moet het blok eruit, de versnelling vervolgens in neutraal en heb blok er dan weer op? Of is dit een geheel ander probleem?

Dank alvast voor het advies!

Basrosier

Geplaatst door Basrosier , lid sinds 2 weken geleden

4 Reacties

kaleido 1 PRO, 2 weken geleden

De pook is uit de bak geweest neem ik aan , zou beginnen met de pook uit de bak te halen en dan kijken of alle vorken op 1 lijn liggen.

Basrosier, 2 weken geleden

Dank voor je antwoord Kaleido, de pook is er niet uitgeweest, ik zal hem er uit halen, hoe zie ik of alle vorken op 1 lijn liggen? Moet de hele versnellingsbak er daarvoor uit?

lange-frans, 2 weken geleden

zit je pook wel op dezelfde plaats ..... is de bak niet door de motor-wissel verder naar achter . dat je daardoor niet kan schakelen?

lange-frans, 2 weken geleden

of zit er iets tegen je pook stang aan dat deze niet naar 1 en 2 kan schakelen ? pook hoe er even af en in het gat kijken of je ziet dat alles vrij kan bewegen ...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 144 of stel zelf een nieuwe vraag.