Deze posting is ter info voor mensen die perongeluk benzine in dieseltank getankt hebben.
Dit is mij dus ook overkomen, ca 20 liter bezine bij ca 6 liter diesel. Hierna is nog ca 10 km gereden waarna de motor begon te sputteren en te haperen. Motor gestopt en wagen afgesleept.
Vervolgens tank leeg gepompt (via vlotter opening boven in tank), brandstof filter vervangen (eerst gevuld met diesel). Hierna de tank volledig met diesel gevuld (66 liter), ontluchting bij diesel pomp geopend en eerst met de handpomp (op brandstof filter) ontlucht. Daarna de motor gestart, GEEN gas gegeven, hierdoor gaat meeste benzine/diesel mengsel via retourleiding terug naar tank waar het voldoende verdund wordt. Eerst veel rook vorming uit uitlaat en een erg rauw lopende motor. Na halve minuut steeds beter gaan lopen en voila probleem opgelost.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
niels het is veel beter om tijdens het tanken na tedenken.
we staan verbaast het komt dagelijks voor dat er auto s binnen gesleept worden die verkeerde brandstof getankt hebben sommige mensen hebben het meerdere malen.
we kunnen dat niet zo begrijpen tenzij mensen een andere auto hebben als vervangen en dan kan ik er nog een beetje in komen maar ze gooien wel een hoop geld weg.
groetjes jan.
Niels bedankt voor de info. Misschien nog een keer het brandstoffilter vervangen vlak na het ontluchten en doorpompen.
Het komt inderdaad vaak voor en niet uit onwetendheid echter met gedachten ergens tijdens het tanken. Meestal is het het proberen waard om filter en leidingen leeg te maken. Vervangen van verstuivers kan altijd nog.
17 jaar
Gelukkig zijn we mensen en geen robots en dus maken we fouten. Ik ben het met Jan eens dat het nogal eens voorkomt. In ons vorige pand zaten wij achter een pomp station en hadden wij er regelmatig mee te maken.
De huidige auto,s kunnen er zelfs slecht tegen en kost het al gauw een hoop geld want, niet alleen de verstuivers maar ook een hoge drukpomp kan zo maar naar zijn gootje zijn.
Bij de commonrail dieselmotoren is mijn ervaring dat het altijd de verstuivers defect zijn.
Vorige week nog een binnen gehad van de 5 verstuivers waren er zeker 3 heel erg slecht en de andere 2 een beetje beter. Alle 5 hadden te veel lek om nog te werken. Dus moesten er 5 vervangen worden dat met de huidige uurloon en 5verstuivers, 5leidingen en dan ook nog 2 keer een tank brandstof, dan tel je winst maar uit.
Neem 5 minuten de tijd en focus je op je werk want voor dat geld kun je andere leuke dingen doen al is het maar om een lekker potje bier te drinken op een zonnige terrasje.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar