Volvo V40: slecht starten V40 TD

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,9 TD

Onlangs heb ik mijn Lucas brandstofpomp die lekte opnieuw laten inpakken, sindsdien heb ik veel problemen met starten bij koude motor en koud weer, voor de reparatie starte de auto perfect. Ik heb de timing van de pomp laten fijn-afstellen maar dat heeft niets gebracht (hij stond er maar 0,05mm naast). Inmiddels ben ik er achter gekomen dat wanneer ik tijdens het starten het gaspedaal flink in trap hij (weliswaar onder protest en gepaard met veel rook) wel in één keer start. Als hij éénmaal even loopt en ik een paar keer gas gegeven heb loopt hij prima. Het schijnt een pomp te zijn met elektronische vervroeging.
Kan iemand mij vertellen waar dit aan kan liggen of moet ik de pomp weer uitbouwen en terugbrengen naar die gene die hem voor mij heeft ingepakt, met andere woorden is het mechanisch of elektronisch.

Alvast bedankt

fritshorst

Geplaatst door fritshorst (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

De grootste kans is dat je koudtart vervroeger defect is.
Dit is makkelijk te controleren door als je de auto op contact zet moet je een snel ratelend geluid horen. Als het langzaam is en kort dan moet je de klep vervangen.

Het lijkt er op dat ermisschien ook iets mis is gegaan met het inpakken (daar zul je wel lekvrij maken van de pomp mee bedoelen) Want als het is na de reparatie dan moet je maar eens terug gaan.

fritshorst (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor je reactie,
Hij tikt wel maar vrij kort, iets van 10sec, ik heb me wel eens laten vertellen dat de vervroeger iets van 1minuut moet tikken. klopt dat?
Ja ik moet hem denk ik wel terug brengen naar de revisie bedrijf maar daarvoor moet ik hem weer uitbouwen omdat ik hem ook zo had aangeboden en als ik het makkelijk kan repareren terwijl hij er nog op zit doe ik dat liever.

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

10 sec. is inderdad echt te kort. in die 10 seconden zal het ook wel niet snel gaan. begin maar eerst met die klep vervangen is je probleem misschien wel opgelost.

fritshorst (0), 17 jaar geleden

OK dan zal ik daar maar eens mee beginnen, kan het verkeerd in elkaar bouwen van de pomp tot gevolg hebben dat de vervroeger niet meer goed werkt

volvoxc90 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat niet weet omdat ik nog nooit een pomp uit elkaar gehaald heb c.q. gedemonteerd voor een reparatie. De klep wordt electrische aangestuurd en dus het ratelen heeft niks te maken met pomp niet of wel goed in elkaar. De verstuiver met het draadje er aan wel en daar kun je alleen achter komen als er een foutcode is volgens mijn.

wieheide (0) PRO, 17 jaar geleden

Staat je klepspeling wel goed zijn ze ook erg gevoelig voor,met name de inlaat kleppen staan te krap grtzz ,Wieberen

fritshorst (0), 17 jaar geleden

Bedankt, voor de reacties. Het lijkt me sterk dat de verstuiver ineens kapot is of dat de klepspeling niet goed is. Ik heb daar inderdaad wel last gehad van de klepspeling maar dat heb ik vorig jaar opgelost maar daardoor starte hij niet slechter trouwens en daarbij zo iets gebeurd niet van de één op de andere dag dus ik zal eerst eens de vervroegerklep vervangen. Is in ieder geval minder werk dan de pomp uitbouwen, hopelijk is de klep niet al te duur. Ik laat wel weten of het gewerkt heeft.
Alvast bedankt

patrickvc (0), 17 jaar geleden

klep kost bij volvo net geen 250€ Bij je pomphersteller of eventueel bij renault kan deze naar het schijnt de helft minder kosten.

fritshorst (0), 17 jaar geleden

Bedankt, voor de tip. IK had dat al een tijdje door dat Volvo sowieso niet zo gek is op doe het zelvers. Ik heb al eerder gemerkt dat Renault voor het zelfde onderdeel veel minder vraagt en betere support biedt. Na de feestdagen ga ik maar eens aan het werk.

patrickvc (0), 17 jaar geleden

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Lees deze topic eens door
groetjes,
Patrick

fritshorst (0), 17 jaar geleden

Hai Patrick, dit stuk had ik al doorgelezen, maar toch bedankt voor de tip.
De klep is vervangen maar dat heeft niets gebracht. Toch maar de pomp uitbouwen en terug brengen naar het revisie bedrijf. Ik laat wel weten hoe het afloopt

fritshorst (0), 17 jaar geleden

Ik wou toch nog even iedereen bedanken die adviezen hebben gegeven.
Onlangs is ook nog de versnellingsbak kapot gegaan en heb ik deze auto als schadeauto verkocht en weer een V40 phase II gekocht. Dus binnenkort komen de vragen vanzelf weer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.