close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70: boord computer valt regelmatig uit / toont rare tekens op het di

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5

Mijn boordcomputer valt regelmatig uit:
- Dat wil zeggen van de boordcomputer doet alleen de verlichting het dan nog (geen tekens in het display)
- De onderste reeks tekens is leesbaar, maar de bovenste reeks is aan het verspringen, en ziet er raar uit. informatie lijkt binnen te komen, maar wordt niet goed weergegeven op het display.

Zit er een draadje los? is het een software fout?

Verder staat er altijd T1 in het midden display (waar ook cruise komt te staan) wat in mijn optiek trip 1 zou moeten betekenen? en zoja hoe zet ik hem dan op trip2 ?

Heb geprobeerd de computer te resetten (met het knopje op de stuurhendel) maar dit hielp niet.

Alvast bedankt,

Jack

Geplaatst door

scubaFLY (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Combi instrument defect. Komt bij dit bouwjaar regelmatig voor. Nieuwe kost ongeveer 800,00 euro. Of neem contact op met
http://ets1.nl/pageID_6126631.html

rensk001 0
badge

14 jaar

Bedankt voor de sneller reactie.

Na wat googlen lees ik dat de accu los koppelen ook zou kunnen helpen? het is het proberen waard! ik ga het ff proberen.

Ik kom terug met de uitslag.

scubaFLY 0

14 jaar

Zo te lezen is jouw DIM (Drivers Information Module) het aan het begeven.
Probleem is hier al vaak omschreven. (zoek eens op DIM)
Zie ook eens dit topic http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Johan

Volvojohan 0

14 jaar

Mee eens. De DIM is te repareren (ik heb het zelf gedaan). Dit komt relatief vaak voor bij 2001 - 2003 modellen.
Volledig demonteren, met aceton de lak van de pinnen verwijderd en de hete lucht langs de pinnen van de Motorola chip gehaald. Beter is ivm de betrouwbaarheid en dat niet weer pinnen losraken om de chip volledig te desolderen met flux opnieuw te solderen (maar dat doet zover ik weet niemand).
In de thread hierboven en het genoemde topic worden prijzen genoemd a 150 euro (met garantie) om het te repareren. Dat is heel redelijk

Atze

V70AEG 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.