Hier in werkplaats een volvo s40 1.6 16v , loopt koud stoterig en geeft alleen storing aan op lmm , deze was vervuild met olie.
Gereinigd daarna weer rijden probleem over , na enkele dagen de zelfde problemen , weer storing op lmm weer olie op de lmm.
De carter ontluchting zit vlak bij de lmm , deze losgekoppeld en gat in aanzuigbuis afgedopt en geen problemen meer.
Nu komt er zeer veel druk uit de carterontluchting en oliedruppels.
Klep van carterontluchting gecontroleerd en is goed , inlaat spruitstuk los gehaald deze was helemaal dicht gekoekd met roet en ook de inlaat kanalen in de cilinderkop, daarom cilinderkop verwijderd en alles schoon gemaakt en gecontroleerd . Boven aan de cilinderwand ook veel roet , daarom zuigers er ook maar er uit gehaald , zuigerveren en olieschraap veren vol roet zelfs achter de veren , deze schoon gemaakt en nieuwe veren set gemonteerd , ook voor de zekerheid een nieuwe aanzuig zeef voor oliepomp gemonteerd .
alles op gefrist en weer gemonteerd , motor weer aan de loop en nog steeds veel carterdruk , wanneer de slang los licht dan komen er wolken met damp en olie via deze slang naar buiten.
Kleppen deksel gedemonteerd en motor laten lopen , nu komt er rook uit de motor in de buurt van de klepveren van de 4e cilinder .
Cilinder kop gedemonteerd in overleg met klant en de cilinderkop naar de drentsemotoren revicie gebracht voor controle .
Inlaat /uitlaat kanalen afgeperst , waterkanalen afgeperst , verstuivergaten ( buis ) afgeperst , klepgeleiders en klephoetjes gecontroleerd en alles is goed , kopwas ook vlak.
Uitlaat hadden wij voorheen al los gekoppeld voor roetfilter om verstopping van roetfilter uit te sluiten.
Turbo via olie kanaal onder druk gezet om te voelen of er lucht verlies is naar de inlaat kant van de turbo , ook goed.
Cilinderwanden is niets aan te zien , wanneer er benzine op de zuigers word geschonken loopt het even redig weg op alle zuigers.
Wie heeft er raad ?? , want domweg de cilinderkop weer monteren is ook geen optie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gert; ik heb je niet over het gebruik van een hoonsteen gehoord !!! Nieuwe veren op een spiegelglad cilinder oppervlak loopt nooit in. Even zo'n 3 potige steen gesmeerd met peterolie doet wonderen .Rustig met een langzaam lopende boormachine kruislinkse sporen op de cilinder maken... WEL de cilinders met sop goed spoelen want dat slijpsteengruis werkt als inloop-versneller. Succes.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar