Hoi allemaal. zit hier met een probleempje. Hebben hier van een klant een hele mooie s80 T6 auotmaat van het bouwjaar 2001. nu is het zo dat de accu spanning te laag word. en dan moeilijk gaat doen met de vergrendeling. al een nieuwe accu geplaatst, dynamo door gemeten. alles goed. wanneer je de vergrendeling er op zet springt hij netjes na 20 sec. op alarm knipperlichten gaan allemaal knipperen. alleen hier stopt hij niet meer mee. accu op geladen en perfect werken. nu is mijn vraag. Gebeurd het wel vaker met dit type dat er een clandastine verbruiker in zit zo ja waar komt het het meeste voor. uitlees kast geeft niks aan. het is bij deze de eerste keer dat de klant hiervoor bij mij komt.maar in het verleden hebben er al meer mensen naar gezocht. heeft iemand een idee??
alvst bedankt voor het mee denken.
mvgr
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wees alert bij deze typen op weerstanden in de plus en min kabels.
je moet echt 14.4v aan de accu meten
Meet het stroomverbruik eens bij de accu als de auto op alarm staat en als auto niet op alarm staat.
Het kan ook zijn dat een evt. carkit of radio (versterker) stroom blijft trekken.
Je kunt ook zekeringen stuk voor stuk uitnemen en (mili)amperes meten.
succes
mvg Gerco
14 jaar
Wij hebben een nieuwe plus kabel er bij gelegd maar dit hielp niet helaas. nu blijkt hij bij stil staan en opslot regelmatig een zoem geluid te maken. maar zijn er nog niet achter waar dit vandaan komt.
zo we zijn weer wat verder vandaag stond de auto bij ons binnen en ineens ging de binnenblower op vollestand blazen en na een tijdje stopte hij ook weer vanzelf. volgens mij zit er een standkachel in . kan deze gewoon losgegooid worden zonder dat het voor de rest van het kachelsysteem problemen zijn, bedoel dan de stekker los en hup hij werkt niet meer, volgens de klant heeft deze nog nooit aangestaan bij hem.
mvgr
Ik heb meegemaakt dat er 2.2 ampere lekstroom was bij een auto van mijn schoonmoeder. Accu was goed en dynamo laadde de accu correct tijdens het rijden. Dat alles leek in orde. De auto beschikte over een 44 ampere accu die dus leeg was na 20 uur stilstand. Door de dikke kabel van de dynamo los te koppelen wist ik te voorkomen dat de accu leeg getrokken werd. Hier was dus een diode defect in het regelblok . Er werden geen storingen weergegeven op het dashboard van de auto. Electrisch blok van de dynamo laten vervangen en het probleem was over.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar