Volvo S80: Distributieriem

Bouwjaar: 1999

Hallo,

Bij het onderhoud op 120000 km, ben ik niet meer in een officiële Volvo-garage geweest. Bij dit onderhoud is de distributieriem van de motor en de mazoutpomp vervangen.
Er brandt nu een lichtje in het dashbord dat een waarschuwing geeft voor het controleren van het uilaatsysteem. De garagist die het onderhoud heeft uitgevoerd ( 30 jaar ervaring ), zei dat dit geen kwaad kan.

Nu mijn vraag : iemand die bij Volvo werkt, beweert dat het vervangen van de distributieriem enkel kan wanneer men de computer kan aanhangen om de motor af te stellen. IS DIT ZO EN HOE DEDEN ZE DIT VROEGER DAN ???

yves12379

Geplaatst door yves12379 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

cruiser1849 (0), 19 jaar geleden

Die distributieriem had overigens pas bij 165000 km vervangen hoeven te worden.

En inderdaad moet er via de computer het een en ander afgesteld worden.
Nu weet je dus niet of dat lampje een serieuze storing aangeeft. Je kan het beste naar een dealer gaan en:
stap 1) laten controleren. Meestal zetten ze het lampje uit als ze niet direct iets bijzonders zien. Dan geven ze je het advies om eerst een tijdje te blijven rijden.
Maar als het lampje dan weer gaat branden:
Stap 2) Dan kunnen het nogal wat dingetjes zijn: bv. de lambdasonde defect; de EGRklep vervuild of defect e.d.

cruiser1849 (0), 19 jaar geleden

Die 165000km gelden alleen voor de benzinemotoren.

clif (0) PRO, 19 jaar geleden

tdi motoren moeten bij 120.000km en wij verv ook gelijk de waterpomp omdat die bijna altijd vastlopen en het klopt waarschijnlijk heeft de garage de pomptiming niet goed gezet die moet namelijk dynamisch met de comp afgesteld worden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.