Heb van de week distributie riem wpomp en spanrollen vervangen.
Heb met demontage goed op de spanrol gelet,en de wijzer van de spanrol zat tegen over de inkeping!
Bij de gates distributie kit stond in de bijsluiter dat de riem met een distributiespanningsmeter gespannen moet worden.
1 waarom zit er dan een wijzer op de spanrol.
2 is het zo goed of moet ik hem evengoed met een distributiespanningsmeter stellen!
3 wat is de waarde hiervan hoeveel nm kg etc moet hij.
ps het is geen renault motor!!
Alvast bedankt. (durf er nog niet mee te rijden)
gr danny
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat ik me kan herinderen is 80hz
dus je moet 2 keer motor rond gooien met de hand
en dan met frequentie meter meten
hou geen lamp erbij dit ivm direct constant 50 hz
tenzij je met een hydraulische spanner hebt
die onder tegen het blok zit geschroefd
deze moet je eruit halen en langzaam in een bankschroef dicht draaien
een stevige dunne pin van ongeveer 3 mm
in stekken
en terug bevestigen op het blok
daarna als riem zit pin eruit trekken en staat direct op spanning
Ik wil het wel zeker weten natuurlijk maar dat is 80 hz eerst nog maar eens kijken of ik zon meter ergens kan lenen maar bedankt voor je reactie.
Het is niet degene met de plunjer dat is renault!
vr gr danny
14 jaar
heb even gekeken maar het is veel simpler dan ik zei
het is inderdaad dat de wijzer in het midden moet staan
de wijzer is ook direct een wijzer qua spanning
dus hoe strakker je hem zet hoe meer de wijzer aangeeft
zet je hem op de linker kant dan moet het -20graden zijn (buitentemperatuur )
in het midden is 20graden en rechts 50graden
echter -20 en 50graden werken we niet dus moet je hem
eerst naar de 50graden (te ver rechts heen zetten, extra spanning)
dan naar het midden met de wijzer
2 keer rond draaien en daarna kijken of wijzer goed staat
en merktekens
wil je het 100% zeker weten ga met de kentekenpapieren even langs de volvo dealer en vraag het
ps info heb ik van vivid workshopdata motorcode waar opgezocht
B 4184 S10
het kan zijn dat je een andere b4184 hebt maar verschilt niet van elkaar
s10 en s9 is een bi-feul motor
s, s2 en s3 zijn gewone motoren
sj en sm zijn met hydraulische spanner
Heeeeeeel erg bedankt net zoals andere spanners met wijzers dus.
Zal hem morgen nog ff controleren en dan rijden maar ik kan lekker op vakantie
vr gr danny
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar