Ik ben stilgevallen met mijn Volvo 145 Automaat. e startmotor krijgt de moter gemakkelijk rond. Via de olievuldop kun je zien dat tijdens het starten de kleppen niet bediend worden. Waarschijnlijk draait de nokkenas niet meer. Dit wordt aangedreven door tandwielen. Deze zijn waarschijnlijk kapot
Mijn vraag is of iemand weet of de kleppen de zuigers geraakt kunnen hebben tijdens het stilvallen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waarschijnlijk niet.
de redblock-motoren tot 1986 overleven dit meestal wel. na 1986 kwam er een ander type cilinderkop.
De tandwielen zijn niet kapot,maar de riem die eromheen ligt is gebroken.
17 jaar
[quote=primera p11]De tandwielen zijn niet kapot,maar de riem die eromheen ligt is gebroken.[/quote]
onderliggende nokkenas; dus misschien wel aandrijving via tandwielen
17 jaar
De B18 en B20 motoren hebben inderdaad tandwielen. Het nokkenas tandwiel breekt los van zijn metalen bus. Het komt ook wel eens (zelden gelukkig) dat de nokkenas afbreekt. Krukaspoelie verwijderen. Vin en poelie van de waterpomp afbouwen, Voordeksel demonteren (voorzichtig met de carterpan pakking!!!, los snijden of zo). Moer van de nokkenas afdraaien, tandwiel verwijderen. Nieuwe monteren, merkpunten tegenover elkaar zetten. Krukas keerring of viltring (viltring eerst enkele uren in olie leggen!!!) vernieuwen. Het krukas tandwiel verving ik normaal nooit, en vaak werd er een 2de hands nokkenastandwiel ingezet. Ik heb er wel 50 vernieuwd (soms liepen ze zelfs nog met veel herrie en een los gebroken tandwiel!). De rest weer monteren. Ca 1.5 uur werk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 145 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar