Volvo 145: Ronddraaien motor bij starten

Bouwjaar: 1971, Brandstof: LPG, Motorcode: B20

Hallo, Sinds kort is mijn 145 omgebouwd van een automaat naar een versnellingsbak. Sindsdien heb ik problemen met starten. De motor draait moeilijk rond en trekt de accu leeg. Ik heb het idee dat de startmotor het ronddraaien van de motor + versnellingsbak niet aankan. Iemand enig idee of de startmotoren van versnellingsbak en automaat verschillend zijn? Of heeft iemdand een andere oplossing/idee??

mvemve

Geplaatst door mvemve (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 145? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

max71 (0), 17 jaar geleden

heb je alle massa kabels wel goed gemonteerd startmotor zal weinig verschil maken lijkt mij probeer eens koppeling in te trapen tijdens starten

Ruud10657 (0) PRO, 17 jaar geleden

Indien de massakabel tussen de motor en het chassis los is, gaat hij massa zoeken via het stangenstelsel van het gaspedaal tussen de carburateur(s) en de firewal. Deze gevlochte massa kabel ziet met een bout op het koppelingshuis aan de motor vast.
Bij mijn weten is de vertanding van het vliegwiel van een automaatbak hetzelfde als van een handgeschakelde bak.
Volgens VADIS Volvo 240 bouwjaar 1975 met B20A motor (de oudste volvo in VADIS!) zit de zelfde startmotor op de automaatbakken als op de handgeschakelde bakken.
Zijn de koolborstels van de starter nog goed?
Zit de startmotor soms scheef gemonteerd? Dat gebeurde wel eens. De twee bouten werden er dan met geweld ingedraait. Maat 5/8 (ca 16mm) dacht ik.

Volvo-Specialist (0) PRO, 17 jaar geleden

Vrijwel zeker de massakabel-aansluiting(en) tussen de accu-carrosserie-motor/versnallingsbak die niet zuiver zijn of niet (goed) vastzitten

Hans4040 (335) PRO, 17 jaar geleden

Een automaat heeft een startbeveiliging op de keuzehendel.
Is die wel doorverbonden?
Of zeg ik nou iets geks

mvg,
Hans.

Ruud10657 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat klopt Hans, maar de starter werkt wel!
De automaat is vervangen door een schakelbak, de starter werkt en dus is de bedrading doorverbonden.
Hé mvemve, heb je nog iets gechecked? Massa goed? Laat ff iets weten, dan kunnen we verder denken.
succes, Ruud.

mvemve (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor de info, ik was door omstandigheden niet eerder in staat te antwoorden. Ik denk dat het inderdaad de massa motor/bak en carrosserie, want volgens mij is die er niet. Zodra het kan ga ik er naar kijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 145 of stel zelf een nieuwe vraag.