Ik wil mijn distributieriem vervangen (240000km) en mijn multiriem ,welke rollen moet ik vervangen van de beide riemen.
Moet ik de krukaspoelie waar de multiriem om heen loopt los nemen i.v.m.het monteren van de distributieriem dit i.v.m.een beschermkap onder de tandwiel voor de distributieriem zo ja ,is de bout waar de poelie mee vastzit links of rechts draaiend om hem los te krijgen.
groetjes Geert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=Geert Zoutman]Ik wil mijn distributieriem vervangen (240000km) en mijn multiriem ,welke rollen moet ik vervangen van de beide riemen.
Moet ik de krukaspoelie waar de multiriem om heen loopt los nemen i.v.m.het monteren van de distributieriem dit i.v.m.een beschermkap onder de tandwiel voor de distributieriem zo ja ,is de bout waar de poelie mee vastzit links of rechts draaiend om hem los te krijgen.
groetjes Geert[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img146.imageshack.us/img146/711/3...[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/g.php?h=146&i=388...][img]http://img146.imageshack.us/img146/711/3...[/img][/url]
de spanrol links en de waterpomp rechts van de distributieriem moet je mee vervangen van de spanners en looprollen van de multiriem moet je ze gewoon even ronddraaien hoor je geen rare geluiden uit die rollen kun je ze gewoon laten zitten
de bout van de krukas draai je linksom los dus tegen de klok in zorg er wel voor dat je de afstelgegevens hebt en de aanhaalmomenten zijn zeer belangrijk dit is niet zo van vast is vast
want dit gaat fout
succes
nog even een vraag over het voorgaande,hoe weet ik of ik de distributieriem op de juiste spanning heb zijn daar speciale tools voor ?
Om de bout van de poelie los te maken ,moet ik dan de poelie op een of andere manier blokkeren,want hij draait mee als ik de bout los probeer te draaien
groetjes Geert
17 jaar
geen idee ik werk bij volkswagen maar ik weet wel dat je de krukaspoulie tegen moet houden en wat ik ook al beschreef zorg dat je de gegevens erbij krijgt desnoods vraag je die bij de dealer dit is een precies klusje das niet zo gebeurt verder kan ik je niet helpen zo doe ik het altijd
[quote=Geert Zoutman]nog even een vraag over het voorgaande,hoe weet ik of ik de distributieriem op de juiste spanning heb zijn daar speciale tools voor ?
Om de bout van de poelie los te maken ,moet ik dan de poelie op een of andere manier blokkeren,want hij draait mee als ik de bout los probeer te draaien
groetjes Geert[/quote]
Om de riemspanning te meten (van een S/V40 diesel van MJ 2000) hebben wij een electronische frequentie-meter.
Centrale krukas-bout los draaien met een luchtsleutel (als de riem er nog op ligt) !!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar