Beste lezers,
Mijn V70 dreunt als hij stationair draait. Ik zelf denk aan een motersteun. Hoe kan ik dit controleren? Of zou het iets anders kunnen zijn. Moter draat wel mooi stationair +/- 800 rpm
Ik hoor graag van jullie.
Vriendelijke groet,
Michiel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mogelijk is de rechtermotorsteun onder ( de poelie)doorgezakt tgv olie lekkage,kun je wel controleren met een bandenlichter.
Komt ook wel voor dat de beide andere motorophangrubbers kapot zijn deze worden via vacuum aangestuurd,je hebt dan meestal een melding dat je turbodrukregelklep niet goed functioneerd(bij uitlezen van de foutcode's van de motorregeleenheid).
Deze rubbers zijn te controleren dmv een vacuum pompje,worden harder?stuger als je vacuum trekt.
Grtzz.Wieberen
Mogelijk is de rechtermotorsteun onder ( de poelie)doorgezakt tgv olie lekkage,kun je wel controleren met een bandenlichter.
Komt ook wel voor dat de beide andere motorophangrubbers kapot zijn deze worden via vacuum aangestuurd,je hebt dan meestal een melding dat je turbodrukregelklep niet goed functioneerd(bij uitlezen van de foutcode's van de motorregeleenheid).
Deze rubbers zijn te controleren dmv een vacuum pompje,worden harder?stuger als je vacuum trekt.
Grtzz.Wieberen
Thanks voor je advies. Ik zal het controleren wanneer we de distributieriem gaan vervangen.
17 jaar
@wieheide, een V70 uit 1997 heeft (nog) geen vacuumaansluiting op de motorrubbers.
Het gebeurd ook wel eens dat de voorste en/of achterste motorsteun is doorgezakt, als dit gebeurd (is) dan zakt de versnellingsbak op de rubber aanslag die aan de linkerzijde op het subframe zit.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar