Ik rij nu gedurende 1 jaar volle tevredenheid in mijn Volvo maar ik "mis" eigenlijk een ding.... Als ik een andere 850/v70 voorbij hoor rijden laten ze dat o zo mooie 5 cilinder geluid horen.. je weet wel dat geluid dat je bij "Blik op de weg" te horen kreeg als ze ff in de achtervolging moesten. Nu heb ik zelf al geprobeerd of ik dat geluid zelf ook niet had maar helaas is dit niet zo, het klinkt eerder als "pffffffffsch" en nee de uitlaat is niet lek. Ligt dit aan een ander soort uitlaatdemper op de turbo geblazen versies? Het mooie aan dit geluid vind ik dat het niet zo "Petteman-achtig" overkomt, een beetje discrete power, weet hier iemand meer over??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De autos van "Blik op de weg" zijn bijna altijd T5 motoren en je hebt een Bi-Feul en maar 140 pk. Dus een veel tammere auto. De 850 20 klepper heeft ook een zwaardere grom dan de 10 klepper.
dan zal ik me neerleggen bij dit "minpuntje" en maar hard gaan sparen voor een T5R of een D5 met chipje
17 jaar
auto rica.
180pk,prachtige roffel
Met een getunde auto op LPG is denk ik vragen om problemen. Dan liever geen roffel.
nee inderdaad lijkt het mij wat riskant om m'n lpg te tunen, 140pk is voor het moment voldoende voor mij en als ik wat harder wil pak ik de V70 van m'n vader is voorlopig nog een 163pktje maar dat veranderd als de auto eenmaal ingereden is. Garage zegt dat 220pk en 500nm haalbaar moet zijn :)
17 jaar
Is misschien een sportdemper een optie??
Rij zelf een C70-T5.... Heb er toen bij aankoop gelijk een andere demper onder laten zetten.
En tja je krijgt er geen mooie roffel mee.... maar je uitlaatgeluid wordt wel wat zwaarder.
17 jaar
Het is juist die roffel die ik wou hebben een andere demper geeft het effect van de pettemanuh in hun opeltjes, VW'tjes ed en aangezien ik me daar niet mee wil vergelijken is dat dus geen optie het is onderandere daarom dat ik in een Volvo rij, de enige politiek correcte auto.
17 jaar
[quote=sanderreijnen]pak ik de V70 van m'n vader is voorlopig nog een [b]163pktje maar dat veranderd als de auto eenmaal ingereden is. Garage zegt dat 220pk en 500nm haalbaar moet zijn :)[/b][/quote]
Sorry maar dit stukje is niet bepaald geloofwaardig.
Een motor die eerst 163pk levert en na inlopen 220?
Dat is 34% meer!
Het enige wat zou kunnen is dat de motor een restrictie heeft tot een bepaald aantal kilometers, waarna de ECU hem vrijgeeft, maar ik denk dat de garage wel heel erg positief is.
17 jaar
ik bedoel dat de auto dan een nieuwe chip krijgt. Volvo levert 2.4D en een D5 als diesel motoren. De 2.4D levert 163pk en de D5 183pk maar de motor is sinds de introductie gedowntuned (zelfs tot 130pk). Het maximale vermogen kunnen ze zo door middel van aanpassingen in de electronica opschroeven naar de "oorspronkelijke" 220pk en 500nm zonder aanpassingen aan remen, automaat of dergelijke omdat deze daar reeds geschikt voor zijn. En nu komt het mooie: men kan beter een 2.4D bestelen en naderhand een aanpassing doen omdat dit veel goedkoper uitkomt.
En waarom ze een motor downtunen? Heel eenvoudig marketing technisch komt dit veel beter uit omdat men dan regelmatig kan zeggen dat de motor "verbeterd" is zonder grote investeringen te doen.
Zo dan is dat ook weer ff duidelijk gemaakt
17 jaar
ik denk dat jij de dumpvalve van de turbomotor bedoeld.
deze klep zorgt ervoor dat bij gas loslaten de nog opgebouwde turbodruk word afgeblazen naar de aanzuigzijde van de turbo,om geen groot drukverschil te krijgen over de in-en uitlaat.
je kunt deze klep ook naar de buitenlucht laten afblazen waardoor je een hard psssst geluid krijgt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar