close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 940: Druk koelvloeistof

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: B200FT

Een 940 met B200FT blok bouwt druk op in koelreservoir vanaf hij warm wordt .
Hij loopt niet te warm , motor gaat goed , geen witte uitlaatgassen , perst koelvloeistof eruit langs de aansluiting op de radiator .
In vrijloop , ralenti , bouwt hij geen druk op enkel nadat er gereden is .
Eerst dacht ik aan radiatordop , heb ik vervangen maar nu werpt hij her eruit langs de radiatordop .
De co-lektest was duidelijk .
De turbodruk van deze wagen is wel verhoogd naar 1 bar piek en 900 gram nominaal .
Welke pistes zijn nog te volgen ikzelf denk aan een koppakking .

Geplaatst door

Opel8277 (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

je zou dan cilinder lektest kunnen doen
tevens kun je met dop af houden laten lopen
dan zou bij warme motor kvs omhoog komen
geef je gas dan zal hij direct zakken
dit gebeurt altijd maar wanneer je gas los laat komt het kvs er dan ook gewoon uit
maar cilinderlektest is het beste ligt kvs te bubbelen dan weet je al wat het probleem is
ps scheur in kop kan natuurlijk ook
dus wanneer koppaking wordt gedaan
kop laten afpersen

Ik bedoel juist dat de CO lektest aangeeft dat er geen co in de kvs dampen zijn , dit wil dus zeggen dat er geen lekke koppakking zou zijn .
Luchtbellen zie ik niet komen , hij mag zelfs een uur draaien in vrijloop .
Het zijn juist de andere pistes buiten de koppakking die mij interesseren omdat ik dan eerst alles kan uitsluiten en als laatst de koppakking kan overhouden .

Opel8277 0
badge

13 jaar

dan vraag ik me af hoeveel druk er wordt opgebouwd
valt het binnen 1 bar (liever lager dan in de buurt) vindt ik het niet interessant dit omdat met deze druk erop komt bij afpersen

Weet je zeker dat je radiateur niet verstopt is of wel een goede doorstroming heeft?

Herman BMW 0
badge

13 jaar

belast de motor maar eens flink,en daarna co% TEST.

bormie 0
badge

13 jaar

[quote=bormie]belast de motor maar eens flink,en daarna co% TEST.[/quote]
Daarnet gedaan , co test negatief .
Ondertussen heb ik de wagen paasdag gaan depanneren vanwegen een gescheurde koelvloeistofleiding , diegene die van de buis achteraan de blok naar de oliefilter loopt voor oliekoeling/verwarming te geven .
Koelvloeistofreservoir was leeg als ik de test begon en nadat die test gedaan was dus laat ons zeggen een kwartier nadat ik hem warm gereden heb liep hij over .
Druk stijgt dus redelijk snel .
Kan een thermostaat ook zo geen problemen geven als die blijft toezitten ?
Maar waar komen die bellen dan vandaan ?????

Opel8277 0
badge

13 jaar

Deze motoren hebben een watergekoelde turbo. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat een defecte turbo voor dit probleem zorgde.

rensk001 0
badge

13 jaar

[quote=rensk001]Deze motoren hebben een watergekoelde turbo. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat een defecte turbo voor dit probleem zorgde.[/quote]
Ok is een mogelijkheid waar ik ook al rekening mee hield , maar hoe kunnen we die testen ?

Opel8277 0
badge

13 jaar

Turbo vervangen , resultaat is nog steeds drukopbouw .
Nu heb ik de kop eraf en ga een stalen koppakking plaatsen , als dit het nog niet oplost dan verdenk ik alleen de lpg verdamper nog .
De radiator doorgespoeld (was geen reden toe want hij was licht) .
De koppakking was geen doorslag te zien dus ik denk aan de verdamper maar hij reed op lpg gewoon, daarom dat de verschillende pistes buiten koppakking mij interesseren .
Dinsdag is de koppakking normaal binnen en dus woensdag plaatsen daarna hou ik jullie op de hoogte .
Jullie mogen jullie gedachten altijd vermelden , natuurlijk .

Opel8277 0
badge

13 jaar

Waarom de verdamper niet eerst afgekoppeld en op benzine getest na het monteren van de nieuwe turbo ipv gelijk de kop eraf te halen?

Ruud10657 0
badge

13 jaar

Koppakking vervangen , en opgelost , nu heb ik gehoord dat de CO lektest bij LPG motoren niet werkt ?
Foto's van de koppakking zijn erbij maar gaven zelf geen teken van doorslag volgens mij .
Volgende probleem dient zich nu aan onder de vorm van vroeger liep de turbodruk op tot 1 bar piek en 0.9 nominaal .
Nu hebben we een nieuwe turbo gemonteerd en de druk loopt op tot 1 bar piek maar valt tot 0.6 nominaal terug .
Zou dat de CBV kunnen zijn die lekt , wastegate en wastegate actuator werken naar behoren .
[img]http://img848.imageshack.us/img848/9351/...[/img]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/prins0...]prins0_1[/url] at 2011-05-16
[img]http://img832.imageshack.us/img832/3375/...[/img]
By [url=http://profile.imageshack.us/user/prins0...]prins0_1[/url] at 2011-05-16

Opel8277 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.