👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Geachte kenners,
ik heb een v40 uit 96 en nu heb ik 2 vragen betreffende de koppeling:
1e: Als de auto een nachtje stil gestaan heeft dan heeft de koppeling een vrije slag en hou ik maar een klein stukje koppeling over. Als ik de wijk uit ben en ik heb het pedaal een keer of 10 ingetrapt dan werkt het weer goed.
2e: Ik hoor ook tijdens het intrappen van het pedaal een knikje/kraakje (in de auto zelf) en dit blijft continu.
Zijn dit 2 los van elkaar staande zaken ?
Ik heb in het vraagbaak boek gekeken en daar zie ik alleen iets staan over de koppelingswerkcilinder en koppelingshoofdcilinder.
Zou een van deze vervangen moeten worden ?
Bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ehm, ik ken de auto niet hoor, maar zo te horen een hydrolisch systeem voor de koppeling (of pneumatisch).
Maar lijkt er op alsof ie lek is of lucht(bij hydroliek) in zit.
Misschien staat er in de vraagbaak hoe je dit kunt ontluchten/bijvullen?
Het kraakje kan misschien het gevolg/oorzaak zijn van het eerste probleem, probeer eens met de motorkap open goed te bepalen waar het geluid vandaan komt.
Als er een cilinder vervangen moet worden, is het in dit geval de bedieningscilinder (tegen schutbord). Probeer eerst eens te ontluchten. Echter als er al tijden geen remvloeistof ververst is oid, of ander werkzaamheden aan het rem- of koppelingssysteem dan is de hoofdcilinder (bedienings)de oorzaak.
Het probleem is erger geworden en zag dat ik nu olie moet gaan bijvullen dus blijkbaar moet een van de cilinders vervangen worden. Het blijft nog even de vraag welke van de 2 (hoofdcilinder of werkcilinder) het gaat worden. Hoe kan ik er achter komen welke het is ?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar