auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V40 1996: harde koelwaterslang

Bouwjaar: 1996

beste..

klopt het dat de dikke koelwaterslang van/naar de radiator, hard hoort te zijn zodat deze moeilijk in te knijpen valt?
volgens mij zit er een behoorlijke druk op het systeem bij warme motor omdat er spatjes koelwater uit de reservoir dop komt.

is dit normaal of wat kan het zijn?

alvast bedankt

Geplaatst door

marcel6981 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de slangen mogen iets harder zijn dan als de motor koud is en druk loos.

als de druk echt veel hoger wort ook al heb je hem druk loos gemaakt bij koude motor en de wagen wort niet extreem heet en koelt voor de rest goed dan meot je toch gaan denken aan een koppakking benb ik bang.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

Hoe is het met je thermostaat, wordt hij niet te heet?

RoelV 0
badge

19 jaar

volgens de temperatuur meter is de temp. contstant. ventilator slaat ook gewoon aan en gaat weer uit als de temp iets gezakt is.

marcel6981 0

19 jaar

Wel uitkijken dat de dop geen lucht lekt... Dan gaat het water eerder koken.

MartijnGR 0
badge

19 jaar

ik ga hem van de week halen en heb er 3mnd garantie op, breng hem voor de zekerheid langs de dealer voor een check.
volgens de handelaar is hij in orde.

ik hou jullie op de hoogte

marcel6981 0

19 jaar

Kan ook de dop van het reservoir liggen.

Wauter 0
badge

19 jaar

dop van het reservoir in vervangen, druk en spatjes water wordt nu konstant afgeblazen door de dop.
heb in 1,5week tijd al 2liter vloeistof moeten bijvullen(100km gereden).
lijkt mij dat de koppakking er toch uitligt.
ik denk dit omdat;
- druk is hoog in koelsysteem
- verbruik van veel water
- witte rook ook als motor warm is( geen rook gordijn, maar wel dat het opvalt)

marcel6981 0

18 jaar

Marcel, ik denk dat je conclusies juist zijn. Laat de dealer de auto voor de zekerheid ff checken (als het goed is kunnen ze gassen in de koelvloeistof meten) Maar dan moet je er mee naar de handelaar waarvan je hem gekocht hebt. Hij beweert volgens jou, dat de auto in orde is. Confronteer hem er maar mee. Weet je in ieder geval wat er loos is en wat het gaat kosten. Kun je alsnog beslissen wat je doet (houden en korting of niet houden.) Succes. Sjaak.

sjaak10918 0
badge

18 jaar

handelaar heeft kop en pakking nagekeken, deze waren volgens hem goed, hij denkt dat er ergens een verstopping zit en heeft er koelsysteem cleaner ingegooid, nu moet ik 500mile rijden en terug komen.

kan dit waar zijn?

marcel6981 0

18 jaar

Is de cilinderkop gedemonteerd om te controleren of deze goed is.

Hans

Hans4037 0
badge

18 jaar

hey zegt dat die de kop eraf heeft gehaalt om de pakking en cillinderkop te controleren

de koppakking en cillinderkop waren van de zomer al een keer vervangen.

marcel6981 0

18 jaar

als de handelaar die verantwoording neemt (ook op papier) is het het proberen waard. Je hebt toch de auto uitgekozen omdat je hem wilt ? Sjaak.

sjaak10918 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.