Volvo V40 1996: harde koelwaterslang

Bouwjaar: 1996

beste..

klopt het dat de dikke koelwaterslang van/naar de radiator, hard hoort te zijn zodat deze moeilijk in te knijpen valt?
volgens mij zit er een behoorlijke druk op het systeem bij warme motor omdat er spatjes koelwater uit de reservoir dop komt.

is dit normaal of wat kan het zijn?

alvast bedankt

marcel6981

Geplaatst door marcel6981 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

tijne (0), 18 jaar geleden

de slangen mogen iets harder zijn dan als de motor koud is en druk loos.

als de druk echt veel hoger wort ook al heb je hem druk loos gemaakt bij koude motor en de wagen wort niet extreem heet en koelt voor de rest goed dan meot je toch gaan denken aan een koppakking benb ik bang.

gr tijne

RoelV (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoe is het met je thermostaat, wordt hij niet te heet?

marcel6981 (0), 18 jaar geleden

volgens de temperatuur meter is de temp. contstant. ventilator slaat ook gewoon aan en gaat weer uit als de temp iets gezakt is.

MartijnGR (0) PRO, 18 jaar geleden

Wel uitkijken dat de dop geen lucht lekt... Dan gaat het water eerder koken.

marcel6981 (0), 18 jaar geleden

ik ga hem van de week halen en heb er 3mnd garantie op, breng hem voor de zekerheid langs de dealer voor een check.
volgens de handelaar is hij in orde.

ik hou jullie op de hoogte

Wauter (0) PRO, 18 jaar geleden

Kan ook de dop van het reservoir liggen.

marcel6981 (0), 18 jaar geleden

dop van het reservoir in vervangen, druk en spatjes water wordt nu konstant afgeblazen door de dop.
heb in 1,5week tijd al 2liter vloeistof moeten bijvullen(100km gereden).
lijkt mij dat de koppakking er toch uitligt.
ik denk dit omdat;
- druk is hoog in koelsysteem
- verbruik van veel water
- witte rook ook als motor warm is( geen rook gordijn, maar wel dat het opvalt)

sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden

Marcel, ik denk dat je conclusies juist zijn. Laat de dealer de auto voor de zekerheid ff checken (als het goed is kunnen ze gassen in de koelvloeistof meten) Maar dan moet je er mee naar de handelaar waarvan je hem gekocht hebt. Hij beweert volgens jou, dat de auto in orde is. Confronteer hem er maar mee. Weet je in ieder geval wat er loos is en wat het gaat kosten. Kun je alsnog beslissen wat je doet (houden en korting of niet houden.) Succes. Sjaak.

marcel6981 (0), 18 jaar geleden

handelaar heeft kop en pakking nagekeken, deze waren volgens hem goed, hij denkt dat er ergens een verstopping zit en heeft er koelsysteem cleaner ingegooid, nu moet ik 500mile rijden en terug komen.

kan dit waar zijn?

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Is de cilinderkop gedemonteerd om te controleren of deze goed is.

Hans

marcel6981 (0), 18 jaar geleden

hey zegt dat die de kop eraf heeft gehaalt om de pakking en cillinderkop te controleren

de koppakking en cillinderkop waren van de zomer al een keer vervangen.

sjaak10918 (0) PRO, 18 jaar geleden

als de handelaar die verantwoording neemt (ook op papier) is het het proberen waard. Je hebt toch de auto uitgekozen omdat je hem wilt ? Sjaak.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.