auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: ECM 130A en ECM 250 A opgeslagen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: B5244S2 (Automaat)

Deze auto loopt perfect alleen sinds kort ging plotseling het motormanagment lampje branden. Auto met Vida uitgelezen en ECM 130 A en ECM 250 A opgeslagen. We hebben deze codes gewist omdat er verder niets aan de hand was. Maar nu komt deze code telkens na een halve dag weer terug.
We hebben de luchtmassameter en de map-sensor en egr-ventiel al omgerolen gehad met een andere auto. Wat zou dit kunnen zijn?

Geplaatst door

Volvo234 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet niet uit mmijn hoofd wat de foutcodes betekenen maar 250 A hangt mijn wel bij.
Ik zou beginnen met een SW upgrade.

volvoxc90 0
badge

18 jaar

ECM-250A is volgens mij de katalisator (zo uit het blote hoofd), maar ik kan me vergissen.

Reeds ook nog de gasklep omgewisseld, ook dit geeft geen resultaat. Als je gaat rijden met de auto en je zet het contact even uit en weer aan, dan zit de fout er weer in. Dit is ECM-250A Adaptieve lambdaregeling op lange termijn. Ondergrens, B5244S2.

Volvo234 0
badge

18 jaar

hoeveel is de corectie op de luchtmassa meter?

novita 0
badge

18 jaar

Klopt 250 A is lambda regeling en 130 A is luchtmassameter.
Sw upgrade doen en hoe is de gasklep reageerd hij ook niet lekker op het pedaal?
Je kunt proberen een andere Luchtmassameter.
Ik heb het bij benzine nog niet vaak mee gemaakt maar vervang zeker geen Lambda sensor.
Deze zijn zelde defect zeker met deze codes je moet het echt ergens anders zoeken.
Hoe is het onderhoud?

volvoxc90 0
badge

18 jaar

Luchtmassameter is al vervangen echter zonder resultaat. Met vida gekeken voor updates maar waren niet beschikbaar. De auto heeft 100.000 km gelopen en is altijd goed onderhouden. Luchtmassa gewenst en werkelijk liggen niet verder uit elkaar dan bij een andere auto.

Volvo234 0
badge

18 jaar

luchtlekken carterontluchting dicht,(olie op de gasklep?).
In eerste instantie ecm250a negeren(laatste)

novita 0
badge

18 jaar

Maar ecm250a komt juist snel terug. En 130 pas na langere tijd. Carterontluchting is goed open.
Is er geen manier om de tolleranties voor het laten branden van het storingslampje te vergroten??

Volvo234 0
badge

18 jaar

uitlaatgassen meten(lambda waarde) met co tester.
met vida beide lambda sonde waarden op het scoopscherm zetten.
achterste lambda sonde heeft een lagere amplitude en tegenovergesteld als de voorste.
laat hem er een tijdje aan staan.

novita 0
badge

18 jaar

egr ventiel bestaat niet op deze motoren,je bedoeld de evap klep?

novita 0
badge

18 jaar

Dit hebben wij ook een keer gehad van een s60 2001 B5244S2 motor toen was de voorste lamdasone niet in orde, hebben toen veel meetingen verricht, maar geen afwijking kunnen vinden, gewoon door ruilen ontdekt.

succes

E.J 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.