Volvo 940: Een injector spuit constant benzine in ( cilinder 1 )

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine

Een injector spuit constant benzine op cilinder een , als ik deze wissel met een andere injector spuit deze weer constant zodat de benzine uit uitlaat loopt.
Dus injectors zijn goed maar ligt aan de aansturing.
Hoe worden deze injectors aangestuurd ?

Wim Bruurs

Geplaatst door Wim Bruurs (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 940? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Injectoren worden normaal gesproken massa gestuurd.
Dus voeding (+12) is altijd aanwezig en de motor-computer schakelt de injector in en uit door massa te maken of niet.
Mogelijk een bedradingsprobleem - kortsluiting naar massa in de stuurdraad, of een onderdeel in de ecu zelf is defect.

Gezien het feit dat er LPG in zit, heb je wat extra bedrading om de benzine-injectoren uit te kunnen schakelen bij rijden op gas.
Uiteraard kan de fout ook in dat stuk zitten.

Wim Bruurs (0), 12 jaar geleden

De injectoren moeten normaal gesloten zijn als er spanning op staat em laten pas door als spanning er af is heb ik vernomen van monteur die injectors gereingd heeft. Dus zal inderdaad een bedradings probleem zijn.
Zal ik vanmiddag gaan controleren. Je hoort nog.
Worden de vier injectors eigemlijk tegelijk aangestuurd of ieder afzonderlijk net voor de inlaatklep open gaat ?
Ze zitten in inlaatspruitstuk dus bij gelijk aansturen zuigen ze de bezinedampen toch wel aan via inlaatklep.
Al zitten ze wel apart aangesloten.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

"De injectoren moeten normaal gesloten zijn als er spanning op staat em laten pas door als spanning er af is heb ik vernomen van monteur"
Goed bewaren die injectors. Die worden misschien nog eens heel veel geld waard.

Bij dit bouwjaar weet ik niet zeker of de injectors apart aangestuurd worden. In die tijd wilde men nog wel eens groepen van twee aan sturen.
Echter, jij klaagt maar over 1 cylinder. Dan concludeer ik dat de injectors allemaal apart worden aangestuurd.

volvo-henk (0) PRO, 12 jaar geleden

Probeer es een andere ECU.

Wim Bruurs (0), 12 jaar geleden

Door monteur ,die vertelde dat injoctors open gaan als spanning er af gaat , op het verkeerde been gezet .
Dus conclussie getrokken niet teveel vragen zelf logisch nadenken. En een schema van de motor B230FB op de kop getikt. Hieruit blijkt dat alle vier de injectors tegekijk aangestuurd worden ,en over massa ( - ) gestuurd worden. Dus de bedrading nagelopen tussen electronische aansturing en injectors ( controleren op sluiting naar massa ) Deze was goed dus zit inderdaad in de elctronische aansturing.
Ruilprijs voor deze elctronica € 770, - exl BTW ( ruilprijs ) wordt dan verkocht onder de naam computer ????
Er zit nog minder sturings elektronic in dan in een elektonisch telmachine van € 19,-
Dus in principe is de auto totel loss.
Dus electronica na gekeken ( ik zit zelf in de electronica ) en er zijn een paar triac`s op defect ( € 1,95 per stuk )
Deze mee besteld. Ben er van overtuigd als deze vervangen zijn dat deze weer werkt.
Maar laat dit nog weten.
Maar in principe is de ECU defect.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.