Volvo 850: Electrisch schema

Bouwjaar: 1997

Heeft iemand een electrisch schema van het ECC inclusief de twee interieur temperatuursensors (nabij de handgrepen van de deuren) van een Volvo 850 Estate?

Pieter9050

Geplaatst door Pieter9050 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 850? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

harry4180 (0), 18 jaar geleden

Ja, de volvo dealer wel......

ha ha

harry4180 (0), 18 jaar geleden

toevallig problemen met deze sensoren???
Deze verwijderen, voorzichtig schoonblazen en dan is probleem meestal verholpen.

Pieter9050 (0), 18 jaar geleden

De verdamper was laatst stuk (bekend euvel) en die heb ik laten vervangen. Na vervanging bleek het volgende. Wanneer ik de ECC van de bestuurder op blauw zet - onderste stand - dan blaast de blower maximaal en wanneer ik die van de bijrijder op blauw zet niet (blower doet nagenoeg niets). Toen heb ik de foutcodes laten uitlezen en toen bleek dat de sensor van de bijrijder inderdaad kapot te zijn. Na vervanging wil de blower nog steeds niet hard blazen op de stand blauw van de bijrijder. Ik wil nu via het electrisch schema achterhalen hoe de blower wordt aangestuurd via deze sensoren. Als het alleen maar kan via die van de bstuurder dan weet ik genoeg. Maar dat zou m.i. niet logisch zijn, omdat dan 1 sensor voldoende zou moeten zijn.

harry4180 (0), 18 jaar geleden

er zit achter hat dashboardkastje een klein groen stekkertje waar een sensor van bijrijderskant achter zit, is die wel teruggeplaatst na vervanging verdamper, deze moet er namelijk af voor deze reparatie!!!

Pieter9050 (0), 18 jaar geleden

Oeps, goede vraag. Ik zou het niet weten. Kan ik zelf makkelijk het dashbordkastje demonteren zodat ik dit kan controleren?

harry4180 (0), 18 jaar geleden

alleen onderplaat verwijderen en schuin omhoog kijken.
dan kun je hem al zien zitten, net iets links van de kachelmotor.

Pieter9050 (0), 18 jaar geleden

Ik ga het proberen; ik zal het laten weten of het gelukt is. Ik heb vandaag de afdekplaat verwijderd en inderdaad is dan alles goed zichtbaar. Ik zag een groen stekkertje, waarin meerdere draden samenkomen, uitkomen in een blauwe 'relais' (zat bovenop de groene stekker)en iets verder links van de motor dan vermeld. Klopt dat? Deze zat niet los van de blauwe relais, maar voor de zekerheid heb ik deze vaster gezet. Maar helaas heeft dat niet tot het gewenste effect geleid. Wat kan het dan zijn? Blauwe relais kapot? Is dat na te gaan?

eric philipsen (0), 18 jaar geleden

Hallo,

ik heb exact hetzelfde probleem meegemaakt na het vervangen van de verdamper. ( zie ook andere vraag ) ook na diverse kontroles van verbindingen alsook stekkets kan ik niks vinden. linkerkant werkt wel gewoon op temperatuurinstelling, maar inderdaad blazer reageert niet zoals hij eerst deed. dit had ik verder in combinatie met een lekke verwarmingsslang in het schutbord, welke ik maar niet dicht kreeg, en waar volgens de dealer geen verdere afdichtingen inzaten. na echter het hele doorvoerplaatje gedemonteerd te hebben bleken hier en dichtingen in te zitten, en een scheur waardoor hij lekte. hierop bij de dealer toch een nieuwe besteld voor ca ¤ waarna in ieder geval de lekkage opgelost was
bruikbare tips voor de ventilatoraansturing zijn echter nog steeds welkom

Pieter9050 (0), 18 jaar geleden

Hoi, ik heb contact opgenomen met de dealer. Die heeft eenzelfde wagen uitgezocht, want er zijn modelverschillen, en mijn vraag getest voordat hij ging sleutelen. Hieruit blijkt de kachelmotor alleen aangestuurd te worden door de bestuurderskant. Kortom, ik zal ermee moeten leven dat de bijrijderskant niet de blower aanstuurt, wat ik nog steeds erg onlogisch vind klinken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.