ik heb sinds ca 1 jaar een 850 2.5glt op lpg met nu 281000km(bij aankoopca220000)en heb al die tijd het idee dat niet alle pk's eruit komen.Zeker boven 4000 mis ik de duw in de rug.kan bv een 405 1.6 maar net bijhouden met sprint.de auto loopt prima zowel op gas als benz.compr is ok(dealer gemeten,die zeggen het is niet zo'n snelle maar verder ok).het verbruik is wel hoog of ik nou rustig rij of flink doortrap ca 1 op 7.5 tot 8.5.filters,bougies en olie is allemaal ok.zou het de distr.of ontsteking kunnen zijn? wie helpt? alvast dank,Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
mijn 440 is beter en zuiniger gaan lopen na het vervangen van de dynamo en de accu.
succes Taco
(als ze er bij een 850 uit 1994 nog inzitten)
probeer eens een nieuwe set bougiekabels, verdeelkap en een rotor. evt nieuwe bougies.
gr.
martin
19 jaar
Vergeet ook niet dat je 850 dik 250 kg meer weegt dan een 405je. Maar die 20V (=GLT) moet beter kunnen.
mapsenzor banden spanning zou ik is controleren om mee te beginne.
gr tijne
ps: vergeet neit dat je ongeveer 10% kwijt raakt van je pk's als je op lpg rijd he.
gr tijne
19 jaar
zo'n 406 moet je erzekers gemakkelijk uit kunnen rijden met je 170 pk je auto moet snel zat zijn hiervoor
19 jaar
Dankzij de geregelde LPG installaties (G3) verliest u geen vermogen door het rijden op autogas. Wel zal uw verbruik hoger liggen dan op benzine. Houdt u rekening met een toename van zo'n 20%.
Maar ik weet niet of er in deze auto een G3 installatie zit.
mvg,
Hans.
Het gassysteem in deze Volvo kan weliswaar aan de G3 norm voldoen, de Volvo zeker niet. Het is zeer waarschijnlijk dat je een venturiring voor je smoorklep hebt. Om nu te bepalen of de restrictie van de venturi niet de oorzaak is moet je zonder de gasventuri de test uitproberen. Persoonlijk denk ik dat het binnenwerk van je kat voor de uitgaang rolt.
Controleer of alle vacuumslangen wel goed vast zitten.
De auto heeft een 2 toerental spruitstuk dit wordt geregeld met vacuumdoosje onder spruitstuk.
bedankt voor alle reacties.het is geen G3,de kat is ok,bougies zijn nieuw en de rotor en verd.kap ga ik vervangen.overigens zijn de prestaties op benz nauwelijks beter.Zit idd een venturi-
ring voor de smoorklep,ga ik uitbouwen om te testen.en volovo850R,hoe groot is dat vac.doosje,zit dat onder het inlaat-spruitstuk en hoe kom ik daarbij?
groeten,Jan
19 jaar
Die vacuumdoos is niet zo heel groot hij zit onder het spruitstuk hierop zit 1 vacuumslang misschien is die slang wel doorgesleten.Je kunt hem net zien hij zit er midden onder.
Klopt het co wel op benzine? de injectoren kunnen ook wel verstopt zitten dit kun je zien op de testkast dan is het o2 gehalte hoog (meer dan 1% ipv 0.05 ongeveer)
Hij krijgt dan natuurlijk niet genoeg brandstof.
Succes
of lekker injectoren dat hij na druppelt en of niet goed verstuift.
19 jaar
hallo allemaal,ik heb de verdelerkap en rotor vervangen,deze was kompleet weggebrand tot in de isolatie!!dat-ie nog wilde lopen......Hakeem,weet jij of er een grotere gasventuri verkrijgbaar is want deze heeft door zijn nauwere doorgang zeker invloed op het vermogen.Het is ook geen soepele luchtdoorgang meer,word abrupt in doorsnede 2 cm kleiner daarna weer normaal formaat.de inlaatbuis is daardoor ook langer,misschien heeft dit ook invloed.groeten,Jan
p.s.vacuumslangetjes zijn ok
18 jaar
Normaliter hebben mengapparaten van Vialle het minste invloed op de doorstroming.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar