Auto net volgetankt en verder gereden tot ik plots melding krijg: roetfilter verstopt. Dus meteen maar naar de garage gereden.
Daar zeggen ze dat men meerdere foutcodes krijgt en hebben ze dus het vermoeden dat de motor die de werkvelkleppen bediend kapot is.
Zelf was mij tijdens het rijden aan de motor niets opgevallen, maar ik rijd nog niet zolang in deze auto door het slechte weer kun je ook enkel maar rustig rijden. Echter moet de garage de wervelkleppenmotor nog bestellen en hebben ze pas zekerheid over de oorzaak op moment van montage.
Nu vroeg ik al, kan ik dan nog wel gewoon met de auto blijven rijden? De dealer heeft nml. pas eind volgende week tijd (ook bij ander filiaal ging het niet eerder) voor montage en ik zal toch naar mijn werk moeten. Incluus wat vrije dagen zou ik eigenlijk nog ca. 130 km moeten rijden met de auto alvorens de datum van reparatie is aangebroken.
De receptionist zei, tja dat is een beetje moeilijk te zeggen, als je er mee door blijft rijden loop je kans dat er uiteindelijk wel meer schade bij komt en dan komt er bovenop de voorspelde 360 euro nog eens ca. 700 euro.
Graag zou ik van andere specialisten vernemen of ik inderdaad risico loop door nog 130 km door te rijden met deze auto. Anders moet ik toch echt ander vervoer voor mijn werk gaan regelen.
En of er iemand mogelijk nog andere tips over de oorzaak heeft. De garage heeft tenslotte nu enkel een vermoeden en is er dus nog niet zeker van of het uberhaupt wel de wervel kleppen motor betreft.
Alvast bedankt voor uw moeite.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Meestal breekt het verbindingsstangetje af. Is een modificatieset voor. Volgens mij kun je gewoon rustig doorrijden.
Inderdaad verbindingsstang die vaak breekt. Zou meteen even controleren of de ECM de laatste software stand bevat.
Ik moet je zeggen dat wervelklepmotor weinig kapot gaan ,maar zoals hierboven gezegd word vaak het verbindingsstangetje.
Ik heb echter zelf 1x gehad een zelfde type storing als uen toen werkte wervelklepmotor ook niet meer deze zat vast.
Nieuwe wervelklepmotor gemonteerd deze adaptie uitgevoerd en stond daarna weer vast!
Uiteindelijk was de druksensor van het roetfilter het probleem.
Klinkt heel gek vond ik toen ook maar na vervanging druksensor geen problemen meer gehad.
Ik wil niet zeggen dat het bij u ook de druksensor is, maar als bij montage van wervelklepmotor de motor weer vast komt te staan dan stekker van druksensor demonteren en controleren of het dan goed is.
Ik had dus jullie opmerkingen vooraf ook nog geopperd aan een medewerker van de dealer maar deze werden als flauwekul afgedaan??
Nee al die onzin op internet moest je niet geloven volgens die kerel.
Dat kan hij dan wel vinden, naar mijn mening is het nooit onverstandig om bij twijfel zelf extra navraag te doen, of dat nu via internet is of niet.
Inmiddels is de auto gerepareerd en volgens de dealer was het gewoon de betreffende wervelklepmotor zoals zij dachten, deze keer
hadden ze dus schijnbaar wel gelijk want ik ondervind nu geen problemen meer.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar