auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo XC90 2003: Fuseekogel vervangen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5244T

Bij Controle Technique (Frankrijk) bleek dat er te veel speling zit op de linkerfuseekogel van mijn XC90. Het is nog niet noodzakelijk om hem direkt te vervangen, maar wel binnen enige tijd en zeker voor de volgende CT (is franse APK, eenmaal per 2 jaar)).

Kan iemand mij adviseren of het mogelijk is zonder de hulpgereedschappen van Volvo (in Vida is daarvan een hele lijst opgenomen) dit zelf te doen? En waar ik op moet letten? De dealer rekent hier al gauw € 350 voor.

Bedankt alvast voor de hulp!

Geplaatst door

Volvopensionado (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

John, als je dat onderdeel ziet op de onderdelensite kun je daar dagwerk van hebben. Eerst de moer van de conis af en met een paar tikkenop het fusee-deel gaat hij los. Zo niet,met wat spanning tussen draagarm en fusee moet het lukken...........Verder moet je altijd opletten dat het weer zo in elkaar komt zoals het zat en dat de wagen niet van de krik of steun valt. Bij vastzetten van de kogel kan deze mee draaien.Even met de krik of steun wat druk uitoefenen en draait niet mee. Piéce de gateau!

Punt 65
badge

13 jaar

Beste Punt,

Bedankt voor je advies, maar ik denk dat je meer doelt op de algemene manier van het vervangen van een fuseekogel, zoals ik het ook altijd gewend was (heb nog een Volvo 940 waar je hem gewoon door met de hamer te 'rammen' los kunt krijgen). Heb je zelf wel eens de fuseekogel van een XC90 vervangen? Zo ja, dan wil ik je advies graag volgen!

Bij de XC90 zit het anders. Als je naar de Vida instructies kijkt zie je dat je een hele rits hulpgereedschappen nodig hebt, waaronder een spanner voor de schroefveer. Ook zit de 'houder' van de kogel met behulp van een flensje geklemd en bevestigd met twee boutjes in het ..tja, hoe noem je dat, het huis waar het aandrijfaslager inzit en dat draait (fusee?).

!!!!!!! Vandaar fuseekogel .Verder wijst de weg zich vanzelf. Ook die2 bouten moeten er uit en waarschijnlijk gelijmd.

Punt 65
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC90 of stel zelf een nieuwe vraag.