Volvo V70: Geen vermogen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 D

Kan iemand mij vertellen wat deze codes inhouden en wat evy. te doen.
Uit laten lezen bij Volvo :

ECM oo38(injectoren?)Uitlaadgasrecirculatieregeling
ECM 0039 Laaddrukregeling(Turbodruk?)
ECM 0020 Klep voor inspuittijdstip
ECM 0021 Brandstofafsluitklep

Ben laatst mee op vakantie geweest heeft in bergen bijna geen vermogen meer.
Als de weg vlak is geen probleem alleen af en toe met inhaalen niet genoeg power(waarschijnlijk gaat motor in noodloop)

Zou het mischien luchtmassameter kunnen zijn of is het mijn Turbo?

B.V.B mijn Dank

Jan

Zanus

Geplaatst door Zanus (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Mercury (0) PRO, 14 jaar geleden

De vraag 1 maal stellen is voldoende, om er vervolgens een 2e topic over te starten met dezelfde vragen, is "forum vervuiling" daarom is de eerdere vraag over de ECM codes verwijderd.

Ten aangaande van uw probleem: Vacuumslangen gecontroleerd op haarscheurtjes? Wil nog wel eens voorkomen dat tijdens rijden in de bergen de motor zodaning in de rubbers "rekt" dat een niet meer helemaal frisse en ook nog eens door leeftijd en temperatuur "gekrompen" vacuumslang net even openkomt, hierdoor geen vacuum meer en de turbo wordt buitenwerking gezet (noodloop). De auto uitzetten en weer opnieuw starten reset de zaak meestal, tot de volgende keer dat de vacuumslang weer even openrekt en het vacuum wegvalt.

Wat zeiden ze bij Volvo?

Mercury, moderator Problemcar

Volvo-Specialist (0) PRO, 14 jaar geleden

Een 2.5D met minder (geworden) vermogen gaat toch dikwijls richting een luchtmassameter (maar niet altijd natuurlijk) !!

En vermogen moet natuurlijk wel met TOEREN gecreeerd worden, het" nieuwe rijden" waar ze zoveel reclame mee maken is in de bergen DODELIJK voor de motor (VEEL te weinig toeren)
Als advies geef ik meestal dat bij het berg op rijden de toerenteller MINIMAAL recht omhoog moet wijzen om de motor genoeg vermogen te laten opwekken !!

Ik had vroeguh een auto daar kon ik (in het buitenland) een bepaalde berg op rijdend met 3000 toeren de snelheid NIET vasthouden en als ik de klim begon met 4000 toeren in DEZELDE versnelling kon ik de snelheid WEL vasthouden (meer vermogen) !!

Zanus (0), 14 jaar geleden

Vacuum slangen heeft andere garage al gekontroleerd daar ik ook nog weleens een start probleem heb/had,deze kon niets ontdekken?

Is alles bij elkaar mischien een combie, hij heeft het ook gehad over het vervangen van brandstofpomp, zit bij losmaken brandstoffilter geen brandstof in filter.Deze afvullen en auto start weer.

Groet Jan

kloasie (0) PRO, 14 jaar geleden

Als ik een klant krijg met zon probleem begin ik altijd eerst met het opnieuw afstellen van de brandstofpomp riem .
Dus ff langs de garage en af laten stellen ook met het oog op slecht starten
Gr Klaas

Zanus (0), 14 jaar geleden

Heb vandaag nieuwe LMM geplaatst en proefrit gemaakt op snelweg, acc weer als een speer heb niet het idee dat auto inhoud(nog niet in bergen geprobeert).

Morgen laat ik auto opnieuw resetten en uitlezen.

Groeten Jan

Zanus (0), 14 jaar geleden

Bij Volvo Dealer geweest en auto laten uitlezen en resetten,

Hierbij kwamen oude codes tevoorschijn maar na resetten waren deze verdwenen.

Motor management lampje is nu uit en blijft nu ook uit en het probleem lijkt nu opgelost te zijn(hoop ik)

Groeten en bedankt,
Jan

Zanus (0), 14 jaar geleden

Is nu ruim 3 maanden later, probleem met M M lampje begint weer, lampje gaat aan bij 130 km/u en gaat weer uit na lang rijden rond de 100 km/u of lager.
Dus LMM is het schijnbaar ook niet.

Gr.
Jan

Herman BMW (0) PRO, 14 jaar geleden

Welke storingen zijn er terug gekomen bij het uitlezen?
Advies inlaat gedeelte op druk zetten en op lekkage controleren kan zijn dat intercooler lekt. (wat niet veel gebeurt bij deze motoren)
Wel gaat je turboregelventiel vaker kapot zit bij je luchtmassameter met al die slangetjes.
Ook gaat de EGR-omvormerklep vaker kapot die zit links net voor de veerpoot.
Maar advies weer eerst uitlezen en aan de hand van de actieve storingen verder gaan zoeken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.