👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Betreft V40 Diesel 102pk fase2 Bj 2001
Bij de onderhoudsbeurt van 90.000km werden door de garage de 4 gloeikaarsen vervangen. Ik twijfel eraan of dit wel noodzakelijk was gezien het aantal kilometers en aangezien ik geen enkel probleem ondervond bij het starten met koude motor. Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat alle 4 de gloeikaarsen tegelijk dienden vervangen te worden. Volgens de garagehouder heeft men de gloeikaarsen uitgemeten en waren deze defect of aan de slechte kant. Het voorgloeirelais werkt normaal (volgens de technieker) wat voor mij de enige reden zou kunnen zijn waardoor de 4 kaarsen tegelijkertijd zouden kunnen stuk gaan. Heeft iemand hier ervaring mee of is er een professional die mij kan zeggen of dit al dan niet gebruikelijk is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is zo dat er een vervangingstermijn wordt angegeven bij gloeibougies. Net als bij "gewone" bougies, oliefilter, luchtfilter etc. Deze moeten volgens de documentatie na zoveel kilometers vervangen worden (de praktijk kan heel anders zijn). Bij het meten van de gloeibougies kan het zijn dat er met een minimum eis wordt gemeten en dus dat de garage zegt, ze voldoen niet aan de minimumeis en dus vervangen we ze. Aangezien het vaak best wat werk is om ze eruit te halen om te testen, vervang ik ze over het algemeen pas als ze niet meer goed functioneren, dus als de auto niet meer goed start als gevolg van kapotte gloeibougies.
Roel,
Bedankt voor je antwoord
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar