Volvo V40: olie in koelsysteem

Bouwjaar: 1998

gisteren met opopende temp langs weg gestaan. vandaag gehoord dat er olie in het koelsysteem zit, dat mogelijk (daardoor???) de cilinderkop gescheurd is, dat de leidingen zijn aangetast, en dat er (dus?) een nieuwe motor in moet. Kosten 5000 euri! Deze 1.9TD heeft nu 220000km gelopen en is steeds normaal in onderhoud geweest. Hoe kan dit nu gebeurd zijn, en moer er echt een nieuwe motor in???

ehjvd

Geplaatst door ehjvd (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

volvoxc90 (0) PRO, 19 jaar geleden

Er is iemand je erg aan het bang maken. Je moet de koppakking vervangen het koelsysteem goed spoelen en klaar is kees.
als er veel olie in het systeem zit kan het zijn dat er op den duur een slang springt maar als je ze goed controleerd en blijft controleren dat er geen bult of zachte plek op komt is er geen probleem. De koppaking is het probleem een gescheurde kop heb ik nog niet mee gemaakt maar als je zeker wil spelen even afpersen de cilinderkop.

Mussotje (0) PRO, 19 jaar geleden

Vind het ook wel een erg overhaaste conclusie, eerst maar eens kijken of en wat er mogelijk kapot/gescheurd is. Daarna verder redeneren.Met kreten als "mogelijk gescheurd" moet je geen zaken doen.
Oververhit/warm geweest?? Meteen naar de kant?? Dan kan het allemaal nog wel meevallen.
Succes

Hobbiebob (0), 19 jaar geleden

Heb vandaag ook langs de weg gestaan met een warme motor. Bij mij is het thermostaatblok lek :( Kosten 230 euries. Bij de garage vertelde ze het zelfde verhaal als hierboven (koppakking vervangen), dus niet gelijk een nieuwe auto nodig...
Weet iemand wat het kost overigens, koppakking vervangen?

ehjvd (0), 19 jaar geleden

Het probleem bleek de koppakking. Echter bij verder onderzoek van de auto, bleek ook dat de nokkenas versleten was, een van de cilinderkoppen gereviseerd moest, een klep kapot was en de overige niet goed afgesteld waren, er een verstuiver los zat, en de looprollen van de riem te veel speling hadden... Alles deels te wijten aan slechte onderhoudsbeurten van de garage! (ik had nl al wel herhaaldelijk gemeld dat de motor niet goed liep).NAMEN NOEMEN IS NIET SPORTIEF (dus even weggehaald (Siem Bijman): bedankt! (niks meer kopen daar)

Hobbiebob (0), 19 jaar geleden

Nou dat is inderdaad niet best nee. Maar als het aantoonbaar te verwijten valt aan de garage moet daar vast iets uit te halen zijn. Zou ook nog even bij een echte dealer langsgaan. Succes er mee!

Audifreak763 (0) PRO, 19 jaar geleden

Hoeveel cilinderkoppen heeft deze auto?.

ehjvd (0), 19 jaar geleden

4?

Audifreak763 (0) PRO, 19 jaar geleden

Dat zou wel heel ongebruikelijk zijn. Voor deze auto tenminste.

ehjvd (0), 19 jaar geleden

Weet je zelf het antwoord dan? ik in ieder geval niet!

Audifreak763 (0) PRO, 19 jaar geleden

Deze auto heeft één cilinderkop, zoals vrijwel alle viercilinder lijnmotoren. Overigens is de olie in het koelwater niet de oorzaak maar veeleer het gevolg van de defecte koppaking.

lucas6696 (0) PRO, 19 jaar geleden

is de olie koeler niet lek

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.