heb een groot probleem heb een volvo v 40 uit 1999 heb ongeveer een half tot 3/4 jaar geleden ook het zelfde probleem gehad wat was er aan de hand hij viel op storing (motor lampje ging branden ) en ging op de veilige stand lopen (dan loopt hij net of hij op 3 cilinders loopt ) heb hem uitlaten lezen en daar kwam uit bobine soring en de 2 lambasonde was kapot dit allebij vervangen en liep goed nu 10000 kilomter verder weer het zelfde probleem heb hem weer uit laten lezen en hij geeft nu aan dat mijn koelwater -45 graden is ??
en dat mijn kat kapot is en dat de zelfde lambasonde (org Volvo) weer kapot is maar waar moet ik in godsnaam gaan zoeken en hoe kan ik dit oplossen dacht eerst de koelsensor te vervangen maar waar zit deze en heeft deze dan 2 functie 1 voor naar de computer en 2 naar mijn daschboard????
wie o wie heeft voor mij het verlosende antwoord
je mag me zelfs bellen 0646333383 want kan de auto eigenlijk niet missen vandaar
greetz hobie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ken het probleem niet van een defecte tempsensor. De sensor zit bij de thermostaat en heeft inderdaad 2 functie's. Het eerste probleem dat je gehad hebt zou ik liever alle 2 de bobines vervangen hebben dan 1.
Wat geeft de tempratuur meter aan?
Is niet gewoon je thermostaat defect.
Dat de sensor -45 aan geeft kan verschillende oorzaken hebben maar dat betekend wel dat hij constand op een rijk mengsel loopt en dus slecht.
Nu moet je dus controleren of de motor op tempratuur komt. Zo niet, dan kan het zijn dat:
defecte thermostaat.
voldoende koelwater.
Controleer de werking van de sensor
defecte regeleenheid.
ik heb de twee bobine's ook vervangen en de temperatuurmeter geeft gewoon zijn waarde aan en de auto wordt gewoon warm en hij is meteen warm dus de termostaat is ook goed maar kan deze problemen komen door een kapote of haperende temp sensor ??en hoe kan ik een lambasonde testen heb de lamba los gehad maarzag er nog perfect uit kon je haast niet zien dat hij er een halfjaar al in zit
greetz Hobie trouwens thanks voor het mee denken !
Als die sensor -45 graden aangeeft,dan is tie toch gewoon kapot lijkt me.
En het mm kijkt wel naar die waarde met een koude start, ook al word tie daarna gewoon warm.
En is het niet zo dat de lambdasonde pas bij een bepaalde temperatuur gaat werken en dat tie door die kapotte sensor nu in storing valt omdat tie geen goede gegevens van de lambda krijgt en daardoor veel te rijk loopt en die melding van die katalysator een gevolg van het niet werken van de lambda is.
18 jaar
Temperatuursensor is defect, komt wel een meer voor.
Eerst temp.sensor (laten) vervangen, foutcodes (laten) wissen en dan verder kijken.
maar waar zit deze temperatuur sensor is het diegeene bij de thermostaat ?? enof waar zit hij anders??
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar