Bij een v70 D5 is de druk in het koelsysteem hoog want als je de dop wat los draait wil het eruit spuiten. Nieuwe koppakking geplaatst maar het blijft het zelfde. "s Morgens is het niveau gedaald en geeft hij vaak aan op display te weinig koelvloeistof. Ook bij het stationair draaien heeft het momenten dat het toerental even omhoog gaat. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt en weet hoe het komt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ga er vanuit dat je de boel goed ontlucht hebt, er zou natuurlijk een scheurtje in de kop kunnen zitten.
Als je bij warme motor de dop van het koelreservoir VOORZICHTIG verwijdert kun je er even de viergastester boven houden, op het moment dat het HC getal dan stijgt heb je nog steeds uitlaatgassen in je koelsysteem en naar alle waarschijnlijkheid een scheurtje in de kop.
Heb je de kop laten vlakken en laten afpersen? de 5cyl koppen zijn best groot en gevoelig voor vervorming bij warmte/montage en demontage.
De boel is goed ontlucht en de kop is afgeperst en gevlakt. Alle pakkingen zijn vervangen en het koelsysteem is doorgespoeld. 's morgens is het niveau laag en nadat de motor warm wordt stijgt het niveau. Gisteren een S60 binnen met de zelfde problemen. Na mijn weten nooit een kop gehad waar een scheurtje in zat.
Als het koelwaterniveau zakt en zodra de motor warm wordt weer stijgt zou ik toch haast denken aan wat lucht in de kachelradiateur...
Heb je al geprobeerd te ontluchten met een afpers pompje erop? steeds het systeem op 1 bar overdruk pompen en dan ontluchten en even flink door laten lopen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar