Bij het verwijderen van het carter voor het vervangen de de carterpakking lagen er 2 grote stukken van ongeveer 1 cm opgerold ijzer in het carter. Waar kan dit vandaan komen; wagen draait normaal en heeft 185000km.
Ik zie ook dat de ketting waarmee de oliepomp wordt aangedreven vrij los hangt. moet dit zo zijn?
grt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goede dag David,
Volgens mij horen er geen losse opgerolde stukken ijzer in het carter van een motor te liggen. Het komt mij voor dat er wellicht sprake is van een lager probleem van de krukas of drijfstangen. Derhalve lijkt het mij verstandig om het carter te demonteren en kijken of er een probleem te ontdekken valt. te denken is een defect/versleten axiaal druklager, een aandrijfketting van een oliepomp heeft geen grote stukken metaal. Overigens komt een uitgerekte ketting van de oliepomp bij gerenommeerde automerken die dit systeem nog gebruiken wel vaker voor zonder in directe zin problemen te veroorzaken.
Groetjes.
Marco
Het gebeurt soms dat bij de montage van de motor in de fabriek het blok niet goed zuiver gespoten is waardoor nog restjes van frezen en boren aanwezig zijn. Die worden tegengehouden door het zeef van de oliepomp.
die zijn er toch wel uit na 9 jaar auto gebruik!
ik denk inderdaad dat je het carter eens moet demonteren om te kijken of er iets te zien is
[quote=autobedrijf van breugel]die zijn er toch wel uit na 9 jaar auto gebruik!
ik denk inderdaad dat je het carter eens moet demonteren om te kijken of er iets te zien is[/quote]
En hoe zouden die er dan wel uit gaan?
En hoe zouden die er dan wel uit gaan?
Offline
Misschien als er olie ververst word!! dat is vast al eens gedaan in die 9 jaar!
Ikzelf denk ook dat die spanen al een tijdje in het carter liggen. het zijn 2 opgerolde spanen van ongeveer 1 cm diameter en dat zal er niet zomaar met een olieverversing uitkomen denk ik. kleine stukken komen wel mee met de olieverversing, dan heb ik het echt over spanen van 1mm en kleiner maar dat is er bij mij nog nooit uitgekomen. trouwens de oliestop is magnetisch en er heeft nog nooit iets van ijzer aangehangen. lijkt mij een raadsel waar zo een grote stuk vandaan komt zonder dat dat gevolg heeft gehad. Er moet altijd een reden zijn waarom dit gebeurt is...
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar