Volvo S40: in houden/haperen/stotteren/afslaan op gas & benzine

Bouwjaar: 1997

Ik heb sinds vorig jaar deze S40 1.8 16V LPI/benzine. In het begin liep hij als een zonnetje. Half jaar geleden begon hij enkele keren in te houden. Met de tijd te haperen en te stotteren en sinds kort ook af te slaan. Hij stottert vooral op bakstenen wegen maar ook af en toe op asfalt. Om het afslaan tegen te gaan bv. voor de stoplichten moet ik tijdens het remmen de koppeling half los laten en dan weer langzaam indrukken dan blijft het motor nog draaien met dansende toerental meter. Het is nu zo erg dat het niet leuk meer is om er in te rijden. Maand geleden is olie, olie filter, bougies, bougiekabels & bobines vervangen. Heeft totaal niks uitgemaakt.
Wie o wie kan mij hiermee helpen???... :(

Messi

Geplaatst door Messi (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

mvdkant (0), 18 jaar geleden

mag ik aannemen dat de auto op benzine wel goed rijdt?? of heb je dit zowel op benzine als op gas?

in het geval van een en, en geval,

probeer nog even de rotor en de verdeelkap. deze onderdelen willen nog wel eens problemen geven omdat ze ongezien toch slijten. let er wel op dat je de kabels 1 op 1 overzet op de nieuwe verdeelkap.

groet,
martin

Messi (0), 18 jaar geleden

Het probleem doet zich voor zowel op gas als benzine en net zo erg. Ik zal van de week de rotor en verdeelkap na laten kijken en maar hopen dat het daaraan ligt.
Alvast bedankt.

mvdkant (0), 18 jaar geleden

ik denk dat je auto het dan een stuk beter zal doen. dit was bij mij ook het geval.

groet,
martin

wieheide (0) PRO, 18 jaar geleden

S40 verdelerkap en rotor? ,Dan hebben we er een nieuw motortype bij! als ik het verhaal zo lees zou ik zeggen dat er ergens een kabelbreuk of een losse verbinding danwel ergens massasluiting in de kabelboom naar je motor zit loop de bekabeling van de motor eerst eens goed, na mogelijk dat de bedrading ergens is doorgeschuurd Grtzz.Wieberen

mvdkant (0), 18 jaar geleden

hoi wieberen,

loop ik al zo ver achter op de techniek??
wat zit er dan voor apparaat op die de vonk verdeelt?

ik had trouwens s40 aangezien voor 440, mijn fout.

groet,
martin

Marcel6966 (0), 18 jaar geleden

Hallo,

heb dit in het verleden ook al eens gehad met een citroen en een volvo. In beide gevallen was de oorzaak de gasklep (of beter gezegd de sensor om de positie van de klep te meten). Schommelt het toerental ook bij het stationair draaien?

Marcel

Messi (0), 18 jaar geleden

ja...ook bij stationair.
Ik heb afgelopen 4 dagen weer helemaal geen problemen gehad, dat komt vaak voor dat er tijdje niks aan de hand is en een tijdje slecht loopt en soms heel erg slecht loopt.
Heeft niks met warm/koud weer, warm/koud motor, nat/droog weer te maken. Het komt en het gaat?...

Mes.

Messi (0), 18 jaar geleden

Uitendelijk was het een slecht contact bij een van de sensoren naast de accu, schoon gemaakt en sindsdien loopt het als een zonnetje.

Nog bedankt allemaal.

mlinthorst (0), 17 jaar geleden

Ik heb hetzelfde probleem, om welke aansluiting van deze sensoren ging dit????????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.