Volvo XC70 2006: klapperen bij oneffen wegdek

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5

mijn volvo XC70 uit 2006 klappert sinds kort op oneffen wegdek bij de rechter veerpoot, nu op vakantie werd het nog heviger en ben ik gaan kijken naar de reden. De auto heeft enkele weken geleden nieuwe onderdelen gekregen aan de ophaning door een ongeluk, stabilisatorstangen fusee kogel veerpoot en nog wat andere delen zijn vervangen. Wat mij is opgevallen is dat ik als ik de motor kap open en de veerpoot beet pak dat deze heen en weer getrokken kan worden, de taatspot (zo heet geloof ik het bovenste bevestigingspunt.....?) zit wel goed vast het lijkt meer op de rubbers. Maar ik kan ook het bovenste deel ronddraaien en dat gaat aan de andere kan niet.

de vraag nu is hoe serieus is dit en moet dit direct worden opgelost? (aangezien ik nu niet in NL ben) of kan ik tot ik terug ben in NL wachten?

groeten,
Guido

Guido3864

Geplaatst door Guido3864 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo XC70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 13 jaar geleden

neem aan dat je de veerpootlager bedoelt
deze mag inderdaad geen spelling vertonen
en kennelijk heeft deze spelling
dit komt omdat de rubber gescheurd is
veerpootlager dus vervangen

ik weet niet precies waar je op vakantie bent en of voor hoe lang
maar je kan altijd daar naar de dealer gaan en vragen wat hun ervan vinden
het vervangen is rond de uur tot 2 uur werk
weet niet of je daar tijd voor hebt anders zal het wel slim zijn
als je het niet doet kan het in nederland ook gewoon gedaan worden
de schokbreker loopt door de lager naar boven en je ziet hem boven uitsteken
dus ijzer zal ervoor zorgen dat je langer door kunt rijden maar door iemnand naar laten kijken is wel het slimst

Hans4040 (310) PRO, 13 jaar geleden

Ik denk dat men vergeten is om de veerpoot aan de bovenkant vast te draaien....probeer dat eens.
Er zijn 3 types, afhankelijk van het chassisnummer.
wat is het chassisnummer? dan kan ik de goeie opzoeken...

mvg,
Hans

Guido3864 (0), 13 jaar geleden

bleek een versleten rubber (bovenaan bij de taatspot) aan de en kant en een bijna kapot rubber aan de ander zijde! Daarnaast was de demper ook niet echt goed vast gezet.

vind het wel vreemd dat dit niet is gezien bij de reparatie van de volledige ophanging enkele weken geleden.....maar ja

dank voor alle reacties!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC70 of stel zelf een nieuwe vraag.