Mijn eigen XC70 (260.000km) is bij de dealer voor zijn 3e !! gasklephuis (origineel Volvo).
Nu krijg ik van hem net een telefoontje dat het opnieuw laden van de software niet lukt. Het lijkt er op dat de oude software niet verwijderd wil worden. De motor draait maximaal 4.000 toeren.
Hij laat hem nu een nacht aan de computer hangen.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volvo heeft vandaag een storing gehad op het netwerk. er waren problemen met het downloaden van software. Misschien was dit de oorzaak?
Komt de sofware rechtstreeks uit Zweden of van de importeur?
Kan het er ook mee te maken hebben dat de dealer eerst een gereviseerd gasklephuis heeft gemonteerd, waarop hij niet liep? Deze was kennelijk niet goed. Daarna heeft hij het oude ex weer gemonteerd en daar heb ik nog een paar dagen mee gereden (had de auto dringend nodig).
De software komt van de fabrikant. Er staan in totaal 3 servers op de gehele wereld. Europa, USA en Azie.
O.K. bedankt, we zien morgen wel verder.
Ik meld de oplossing nog wel.
Nieuwe gasklepeenheid vandaag gemonteerd. SW opnieuw geladen. Resultaat: gasklepeenheid werkt niet goed. Hij geeft een foutmelding op het gaspedaal. Dealer heeft gaspedaal van occasion gemonteerd. Zelfde foutmelding.
Volgens mij heeft hij ook de SW van de ECM opnieuw geladen.
Dealer denkt aan een defect in de nieuwe gasklepeenheid van Volvo !! en heeft weer een nieuwe besteld.
Wordt morgen er in gezet.
Opm. Voordat deze week de nieuwe gasklepeenheid werd gemonteerd was er een storingsmelding op de bobine van de 3e cylinder, deze is vernieuwd. Kan dit er nog mee te maken hebben?
Vandaag weer een nieuwe gasklepeenheid (de 2e nwe van Volvo) gemonteerd. SW geladen.
Bij de proefrit op de hoek van de straat blijven staan. Foutmelding op het gaspedaal en, als gevolg daarvan, op de Cruise Control. Had overigens al eerder een soms niet functionerende CC).
Ten einde raad heeft de dealer de oude defekte eenheid (O/N 8644347, gele sticker) weer gemonteerd en de auto loopt daarop redelijk. Hij geeft dan wel bij de eerste helling het motorstoringslampje.
Dealer gaat nu een rapport schrijven voor Volvo Zweden.
Weet iemand de oplossing? en nogmaals mijn vraag: kan de bobine van de 3e cylinder er iets mee te maken hebben (zie boven)?
Ik neem aan dat je met "software opnieuw laden" bedoelt het opnieuw inleren van het gasklephuis? Kan het me nauwelijks voorstellen maar als dat niet gebeurd is werkt het nooit. (Dit zou wel verklaren waarom de oude beter funktioneert....)
De bobine van de 3e cylinder staat hier mijnsinziens los van.
14 jaar
Ik ga er vanuit dat de dealer dat gedaan heeft en de voorgeschreven procedure voor een nieuw gasklephuis heeft gevolgd.
Hij heeft in ieder geval het probleem aan de helpdesk voorgelegd en die konden hem geen oplossing geven.
heb je alle foutcodes?
En fout op je gaspendaal,is daar dan ook een communicatie probleem?
Vrijdag is een derde exemplaar gasklephuis (nieuw onderdeel van Volvo, O/N 8644347) er in gezet en alles functioneerde. Zat wel een klein gaatje in de slang van de turbo (drukzijde). Denk niet dat dat alle foutmeldingen heeft veroorzaakt.
Onbegrijpelijk is dat Volvo al 8 jaar weet dat deze Magneti Marelli gasklephuizen rotzooi is en ze toch nog verkopen. Bij mijn auto is het 2e gasklephuis ingebouwd bij 123.000 km en het 3e dus bij 260.000 km.
Een gereviseerd gasklephuis is bij www.ecu.de te krijgen voor 230 euro, daar wordt een Hall-gever ingebouwd, en kan er geen slijtage meer optreden want deze werkt kontaktloos.
Hetzelfde bij het bovenste motorrubber, 2e bij 122.000 km, 3e bij 255.000 km en zo kan ik nog wel meer onderdelen opnoemen.
Rijd al 36 jaar Volvo, maar dit is de laatste. Mijn idee is dat de kwaliteit van Volvo opgehouden is bij de 850.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC70 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar