close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V40: Klapperen voortrein

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5204T6, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

Hallo,

Onlangs heeft een familielid van mij een Volvo V40 aangeschaft met een kilometerstand van 35.000 km. Inmiddels is er 5.000 km met de auto gereden en blijkt de voortrein behoorlijk te klapperen. het is net of er ergens speling op zit, maar ik kan het niet helemaal thuisbrengen. Het geluid is wel wat te vergelijken met het klapperen van een kapotte draagarm onder een Peugeot 206.

Het lijkt me stug dat er met deze kilometerstand al speling in de ophanging zit. iemand wellicht een idee of dit een bekend probleem is en waar ik het moet zoeken?

Alvast bedankt.

Geplaatst door

Brum1467 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Er kan natuurlijk altijd iets los gaan zitten , onderstel op speling controleren zou ik zeggen .
Maar ik zie dat de auto van 2012 is , zit er geen garantie meer op de auto , ik bedoel hij klappert waarschijnlijk al een tijdje , waarom hier niet mee terug gegaan naar verkopende partij ?

De auto is een maand of drie in bezit en klapperde niet bij aankoop. Auto is geleverd als Volvo selekt occasion, maar de dealer doet het af met het standpunt dat alle V40's klapperen in de voortrein. Dat lijkt mij onzin en ik heb technisch inzicht genoeg om te beoordelen wat normale geluiden zijn en wat niet. Ik kan de oorzaak alleen niet duiden, op het eerste gevoel geen speling te vinden, vandaar de vraag of het een bekend probleem is.

De aflevering van de auto was al waardeloos en inmiddels is ook gebleken dat het elektrisch verwarmde voorruit maar half werkt en dus vervangen moet worden. De afleverende dealer stelt nu voor om dit onder de verzekering van mijn familielid te claimen en dan betalen zij het eigen risico.......... Een voorstel tot verzekeringsfraude dus en dat door een dealer. Het geeft ook duidelijk aan hoe deze dealer erover denkt. Ik heb dit echt nog niet eerder meegemaakt, normaal overleg lijkt onmogelijk. Kennelijk speelt er een margeprobleempje met deze auto.

Het kan toeval zijn, maar de auto is ook niet afgeleverd met een nieuwe apk. Dat is wel voorschrift bij Volvo Selekt..

Brum1467 0

8 jaar

Heb je de auto gekocht met Bovag garantie, of gewoon dealer garantie ? Dat laatste stelt niks voor. Die zal er alles aan doen om er onderuit te komen. Met Bovag garantie zou het normaliter netjes afgewikkeld moeten worden.

Leo21 0

8 jaar

Het is helder dat de dealer graag onder haar verplichtingen uit wil komen, dat zal alleen niet gebeuren. De juridische kant is denk ik minder interessant voor dit forum, dus dat laat ik voor nu maar rusten.

Ik heb vandaag zelf eens een paar 100 km met de auto gestuurd. Wat opvalt is dat het gerammel alleen aanwezig is bij het rijden op klinkerwegen e.d. Bij voegovergangen in de snelweg is er niets te merken, De auto stuurt strak op hogere snelheid en er zijn geen trillingen in het stuur. Wel valt op dat het stuur wat scheef staat. Dat was bij aankoop al zo en daarom is toen afgesproken dat de auto zou worden uitgelijnd. Dat is kennelijk dus niet gebeurd.

Ik denk zelf aan een veerpoot lager, of een stabilisatorstang, al zou dat wel erg snel zijn bij deze kilometerstand.

Jammer, dit gezeur. Zo'n vijfcilinder diesel loopt verder hartstikke mooi.

Brum1467 0

8 jaar

Kijk in de afspraken van Volvo select. Je kunt het vinden op de website van volvo en dan aankaarten.

Highway 670
badge

8 jaar

Aankaarten gaat alleen als de dealer openstaat voor overleg. Zonder in details te treden, overleggen met die lui is godsonmogelijk. Met vakantie, onbevoegd en nooit terugbellen....... Dat is al sinds juni zo. Voor de duidelijkheid, ze laten zich dus ook niet over de vraag of bepaalde punten al dan niet onder de garantie zouden vallen.

Dus ja, gaat het niet linksom, dan maar rechtsom.

Brum1467 0

8 jaar

Inmiddels hebben we de auto op de brug gehad. Er blijkt een behoorlijke radiale speling te zitten op de linker aandrijfas aan de bakzijde. De aandrijfas kraakt ook wanneer de auto vanuit stilstand in beweging wordt gebracht.

De auto staat inmiddels na veel discussie bij de dealer, even afwachten dus.

Brum1467 0

8 jaar

De auto is inmiddels gerepareerd door de dealer. Het probleem blijkt meer voor te komen en er blijken dus modificaties te zijn voor de voorwielophanging en het stuurhuis. Auto lijkt nu goed.

Het blijft schandalig dat een Volvo dealer in eerste instantie niet thuis geeft bij het oplossen van een naar nu blijkt bekend probleem.

Brum1467 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.