Sinds enkele jaren rijd ik zeer tevreden rond in een Volvo. Eerst een 460, nu sinds enkele maanden een S40 (heerlijke auto). De auto is afgelopen september gekocht en ik rijd er ongeveer 14.000 per jaar mee (met name langere stukken > 100 km per keer). Op de klok staan een kleine 120.000 km. Bij aankoop is de distributieriem vervangen.
Met de 460 ging ik altijd naar een betrouwbare garage, geen Volvo dealer. De prijs is relatief laag.
In september 'moet' de S40 ook naar de garage (voor APK en een beurt). Nu vraag ik me af: ga ik naar de Volvo - waar ik waarschijnlijk aanmerkelijk betaal - of naar de betrouwbare garage. Als ik naar de Volvo dealer ga dan behoud ik mijn 'Volvo Advantage/Assistance' en hoef ik ook geen ANWB te betalen.
Vraag is natuurlijk: wat is wijsheid. Waarom juist wel naar de Volvo en niet naar de 'gewone garage' of omgekeerd...
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die keus is aan jezelf.
Je geeft zelf al aan wat de voor en nadelen zijn, ik ben zowiezo al lid van de wegenwacht sinds 25 jaar+.
Ik ga altijd naar een onafhankelijke garage, hoef ik ook niet de mooie overals en een gebouw van 3 miljoen te betalen ;)
Geintje, maar heb je een betrouwbare garage, onafhankelijk, dan zou ik de keus daarvoor maken.
Wordt lid van de anwb, ben je nog goedkoper uit over een jaar denk ik als een Volvo garage.
Maar, wie weet heb ik het ook wel mis ;)
Cor
Ik kijk zelf altijd een beetje naar de garage maar ook naar de houding van de monteurs, klinkt wat raar... maar ik zie graag vakmensen sleutelen aan mijn remmen. Als het van die sjonnies zijn die wat vooruit mokken als je ze wat vraagt, dan liever niet. Maar als er een goede 'supervisor' aanwezig is, dan weer wel... beetje op gevoel dus. Al wil dat niet per se altijd wat zeggen, je moet altijd wat kritisch blijven en zelf ook nagaan wat noodzakelijk is en wat niet. Ik heb vaker meegemaakt dat reperaties dubbel worden uitgevoerd in een tijdspanne van 6 maanden... dan ben ik minder blij. Zit nu even bij een volvo garage, heb ik op zich een goed gevoel over maar ja... je betaald wel meer.
18 jaar
Bedankt voor de antwoorden. Naar de kwikfit ga ik iig niet! :)
Een concreet antwoord / verschil is er blijkbaar niet? Zoiets als: bij Volvo gebruiken ze betere materialen of controleren ze meer van je auto... of is dat verschil er niet? Want het prijsverschil is natuurlijk wel behoorlijk, dat moet toch ergens inzitten...
18 jaar
neok
het prijsverschil zit hem voornamelijk in het uurloon, vakgarages handteren BV, een uurloon van 45,ex terwijl deze bij een dealer algauw op 60/70,- euro zit, ik ken OA MERCEDES dealers, daar zitten ze al op 90,- ex.. maar dan wordt je wel ontvangen door iemand in een MAATPAK, en krijg je koffie in een kopje ipv een plastic bekertje.. laat dit voor sommigen dan weer een geruststelling zijn.. persoonlijk ga en hou ik meer van het NO-NONSENS, daar zijn ''MIJN'' prijzen dan ook naar.. je ziet ook steeds meer dat mensen beginnen te shoppen kijken elders, waar men goed en goedkoop terecht kan voor onderhoud, en dat ontstaat niet zomaar, men kan de prijs die een dealer handteerd gewoon niet meer opbrengen..
paul,
zover ik weet krijg je bij Mercedes geeneens een rekening, er wordt gewoon een factuur gestuurd.
Als ik bij de ANWB dezelfde dekking wil als ik nu bij de Volvo krijg voor de 'Volvo Advantage/Assistance' (dus incl. IRK) dan ben ik:
64,00 voor wegenwacht totaal
16,50 eenmalig inschrijfgeld ANWB
30,00 voor IRK
= 110 euro kwijt, aan de ANWB.
Die 110 euro mag ik dus in mindering brengen op de kosten die Volvo telt voor een kleine beurt. En dat is meen ik 299 euro ??
18 jaar
Ik heb net 6 jaar S40 achter de rug en de auto is al die tijd in onderhoud geweest bij een onafhankelijke garage. In die 6 jaar heb ik nooit problemen gehad met de auto. Ik heb in het begin een aanrijding gehad en bij Volvo rekende ze daar 8600,- voor en bij mijn garage 6500,-. Dat alleen scheelde al 3 jaar onderhoud. Ze zijn er bovendien niet vies van om gewoon een onderdeel van de sloop te installeren als je dat graag wilt. In die 6 jaar heb ik dan toch aardig wat geld bespaard en daar rij ik nu weer een V70 van :-)
18 jaar
Ho ff koen? Je krijgt geen rekening maar een factuur?!!!
O ja, en naar welke school ben jij dan wel niet geweest?
Zie je Roger? Zijn nog een hele hoop fatsoenlijke gewone garages in nederland!
Sytze
Leuk topic hierover:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
18 jaar
Sytze, lees even goed voor je begint af te kraken.....
krijg je een factuur gestuurd.
Als in thuis, achteraf. i.p.v. factuurtje betalen bij de garage zelf.
Ik heb zelf weinig ervaring met volvo, maar zover mijn ervaring gaat kun je net zo goed naar de 'gewone' garage gaan.
Als je zelf sleutelt is het soms de moeite waard om even rond te vragen waar de onderdelen het goedkoopst zijn (dealer is soms goedkoopst, meestal niet)
Maar vakkennis hebben de meeste (behalve kwiknix natuurlijk)
18 jaar
Kan hier ook ff een slotje op ? :D
Ik rijd sinds januari 2005 volvo v40 1.9D. Wordt bij de Volvo dealer zeer goed geholpen. Voorheen 20 jaar bij een goede buurman mijn auto ook in onderhoud gehad. Maar met de electonica en diverse electrische systemen ed. toch naar de volvo dealer. Kleine beurt 160 euro
Grote beurt met nieuwe remschijven en klauwen voor 600 euro. Al met al niet te duur.
En dan service: Ik heb Xenon koplampen waar de sensor op de achteras van was stuk gegaan die moest besteld worden, daarna bleek dat de blaker van de lichtunit beschadigd was daar is een reparatiesetje op gekomen, de sensor kost 159 euro en setje 23 euro in totaal is de volvo-dealer 3 ochtenden bezig geweest dus 3 keer 4 uren is 12 uren. De nota was opgemaakt voor 300 euro(inclusief onderdelen). Duur grapje natuurlijk voor een koplamp. Maar gezien de nota niets dan lof over deze Volvo-dealer. Bij een niet dealer moet de gehele bumper ervoor weg, kijk dan eens naar het uurtarief bij een "goede garage" Deze volvo-dealer rekend 45 euro per uur. Dat is dus standaard, hier bestaat nog zoiets als service, zodat men ervan afwijkt naar beneden.
Doe er je voordeel mee, goede Volvo? Ga naar de volvo-dealer dan behoudt je een goede volvo.
Wat heb je revoor over?
Jan.
18 jaar
Alfa Romeo 156 1.8 getuned net weer opgehaald.
Distributieriem geknapt kleppen krom koprevisie nieuwe riem, spanrollen etc, eletronica van de ontsteking gerepareerd, was ook het een en ander van overleden, 1700 euries.
Prijsopgaaf Alfa dealer 2500 maar reeel 3000 euries....
Ja, dan is kiezen niet errug moeilijk he...
Rijdt weer als een zonnetje zegt de vrouw :D
[quote=jfpater]Ik rijd sinds januari 2005 volvo v40 1.9D. Wordt bij de Volvo dealer zeer goed geholpen. Voorheen 20 jaar bij een goede buurman mijn auto ook in onderhoud gehad. Maar met de electonica en diverse electrische systemen ed. toch naar de volvo dealer. Kleine beurt 160 euro
Grote beurt met nieuwe remschijven en klauwen voor 600 euro. Al met al niet te duur.
En dan service: Ik heb Xenon koplampen waar de sensor op de achteras van was stuk gegaan die moest besteld worden, daarna bleek dat de blaker van de lichtunit beschadigd was daar is een reparatiesetje op gekomen, de sensor kost 159 euro en setje 23 euro in totaal is de volvo-dealer 3 ochtenden bezig geweest dus 3 keer 4 uren is 12 uren. De nota was opgemaakt voor 300 euro(inclusief onderdelen). Duur grapje natuurlijk voor een koplamp. Maar gezien de nota niets dan lof over deze Volvo-dealer. Bij een niet dealer moet de gehele bumper ervoor weg, kijk dan eens naar het uurtarief bij een "goede garage" Deze volvo-dealer rekend 45 euro per uur. Dat is dus standaard, hier bestaat nog zoiets als service, zodat men ervan afwijkt naar beneden.
Doe er je voordeel mee, goede Volvo? Ga naar de volvo-dealer dan behoudt je een goede volvo.
Wat heb je revoor over?
Jan.[/quote]
nou jan! een super dealer, totaal 12 UUR? bezig geweest met een reflector van de koplamp een sensor en een beurtje... sjonge sjonge wat een LOF parade verdient deze dealer, en dan ook juichen indien je 600,- voor een grote en 160,- voor een kleine beurt moet betalen... NOEM HET MAAR GOEDKOOP..?
en! laten we het vooral niet over die remklauwen hebben, HOEZO VERVANGEN? met een revisie setje van 30,- was je ook klaar geweest. ipv een paar 100,- NOEM JIJ HET MAAR MATSEN?
en dan ook nog zeggen! doe je voordeel er mee? LATEN WE HET ACHTERDEEL ER MAAR MEE DOEN.. want dit is nou net waar dit topic omdraait.. ook jij betaalt te veel, in het land der blinden is één oog koning, WELKOM BIJ DE CLUB VAN DONATEURS...
zoals het spreekwoord zegt: Bij het scheiden van de markt leert men de kooplui kennen
paul,
Nou Jan, ik ben blij dat je tevreden bent, maar, als ik voor de werkzaamheden zoals jij die vertelt 12 uren zou rekenen, dan had ik de klant wel iets uit te leggen.
Ik vind het rijkelijk lang! Hoeveel sensoren kun je vervangen in 12 uren? En die 45 euro? Is dat echt waar? Of heb je de berekening ietwat aangepast? Ik zou wel eens willen weten hoe realistisch dit is, omdat ik hier een mailing heb liggen van een Volvo dealer waarbij ze voor een apk keuring meer dan 100,- vragen.
Het zal allemaal wel, ik wil ook geen dealer afvallen echter, meestal blijkt achteraf dat de klanten helemaal niet zo blij zijn........
Toch blijven waar je bent Jan. Never change a winning team.
Sytze
En anders verkoop je toch gewoon je boot?
:D
Kleine beurt???????
is niet nodig bij zo'n volvo!!!
ik doe eens per jaar grote en geen enkel probleem .
ik heb een v40 td 1998
dealer moet je alleen heen als de universele garage het niet meer kan oplossen!!!!!!! [ en toch eens bij kwik fitt kijken voor 30 euri een kleine beurt!!! als je erbij blijft kun je zien wat ze doen !!! [
groetjes
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar