Tja dit is meteen met de deur in huis. Klopt het dat vanaf bouwjaar 2002 (chassisnr e/o motornr nog onbekend) de 2.4 (140 & 170pk) modellen weer gesteld moeten worden met plaatjes?? Het lijkt mij dat volvo zichzelf daarmee weer buiten de lpg markt heeft gezet. Aangezien ik dit gerucht bij volvo niet bevetigd kan krijgen even op deze wijze.
Weet iemand of dit klopt en zo ja tot welk motor/chassisnr er nog hydraulische klepstoters worden gebruikt.
Dank, dank,
Edwin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volvo heeft zelf een Bi feul dus maken ze een motor klaar voor lpg of aardgas. Kleppen moeten dus gesteld worden en is een hels karwei. Controleren van de klepspeling is soms ook niet meer mogelijk omdat de controle gaatjes er niet meer inzitten.
De eerste motoren met nokkenasversteller hadden onder de deksel van de bobine's ter hoogte van de nokkenas een controle gaatje voor controle klepspeling. Ter hoogte van elke nok zat een torix schroefje waar je met een speciale voelermaat de klepspeling kon meten. Dit controle gaatje is verdwenen en kun je alleen nog de afdruk zien.
hoi volvoxc90. Betekent dit dat op benzine er geen slijtage optreed en dat er dua ook geen kleppen gesteld hoeven te worden (lijkt mij erg knap) Weet je ook waaruit het klaarmaken bestaat (waarschijnlijk aangepaste zittingen en kleppen)? Is er dan ook een 170Pk bi-fuel geweest? Stel dat je op een benzine (ca90.000km model 2002) lpg zou zetten wat is dan een redelijke verwachting voordat je een kopprobleem krijgt. Enig idee wat het vervangen van een kop incl. arbeid kost?
Sorry voor de dump aan vragen maar bij volvo zelf verteld men niet echt veel.
Alvast bedankt voor de moeite,
Edwin
20 jaar
Wij hebben ook het probleem enkele auto's hebben een lpg installatie maar moet wel zeggen dat we er bij een nog maar kleppen gesteld hebben. Komt ook wel dat ze naar 3 jaar of 150.000 km de meeste verdwijnen. Wat het gaat kosten ik heb geen flauw idee maar denk tussen de 2000 tot 3000 euro als het niet meer is. Nee, kleppen stellen op benzine komt niet voor staat ook niet in het onderhoudsschema. Wij hebben een keer een s9 kop op een v4o gemonteerd. S9 is een bi feul motor
Ik heb inmiddels ook contact met een meedenkende dealer gehad. deze wist te vertellen dat in ieder geval de 2002 modellen nog wel een controle mogenlijkheid bezit. controle uurtje wek, stellen ca 6 uur, vervangen kop ca 2500
20 jaar
Zit ik er met de prijs niet ver naast.
Wat de controle mogelijkheid betreft weet ik nooit uit mijn hoofd en thuis kan ik dat niet opzoeken.
Veel sucses als je de kop vervangt vraag naar een s9 kop want die is voor bi-feul.
Maakt het dan niet uit of dat voor de 140pk of de 170pk is?
20 jaar
Goede vraag Edwin daar heb ik geen idee van lijkt me niet want het vermogen wordt niet uit de motor gehaald want de inhoud blijft het zelfde. De meer pk's worden gehaald uit een andere motorregeleenheid en andere dingetjes maar de dealer kanje dat wel vertellen of dat mogelijk is anders de kop harde zittingen in laten zetten.
Dank voor alle info. Als het dekra rapport geen ingrijpende schades vermeld ben ik een S80 rijker (en komt er een saab te koop te staan)
20 jaar
S80 gekocht
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar