Hallo.
Heb een probleem, opeens onder het rijden een vreemd geluid. En dat bleek de hydraulische klepstoters te zijn.
De olie lamp brand niet, komt wel olie bovenin en de olie is ook op peil.
Ze tikken alle 20!!
Wie heeft raad. De km-stand is bijna 400.000
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
juiste olie erop???anders olie verversen met nieuwe filter en kijken wat ie dan doet,ik vermoed dat het niks uithaalt maar het kan ook geen kwaad.
Als ze plotseling ALLE 20 !! tikken lijkt het me toch een oliedruk probleem, oliedruk meten en inderdaad olie verversen en filter vernieuwen.
Denk het zelf ook dat het een oliedruk geval is, heb ook nog wynn`s hydraulic valve concentrate gebruikt en de olie ( 10W40 ) en filter ververst maar dat gaf geen verbetering.
Hoe warmer, hoe meer geluid!!
Komt wel olie bij de nokkenas en de olie lamp brand niet.
Olie druk meten dus.................
14 jaar
Dat klopt wel. Als je olie koud is is het dikker waardoor er meer oliedruk wordt opgebouwd.
Naarmate de olie warmer / dunner wordt zakt de oliedruk.
Je kan er misschien dikkere olie ingooien om het probleem "op te lossen". Maar dat is misschien voor tijdelijk.
Bovendien is de juiste olie ook weer belangrijk indien je een turbo hebt helemaal.
Succes
14 jaar
als jij je kontakt aanzet brand dan het olielampje wel???m.a.w is de sensor wel oké
14 jaar
Olielampje brand met contact aan en gaat ook uit als de motor loopt, heb er ook een nieuwe gemonteerd is geen verschil. Olie lampje knippert ook niet bij warme motor.
Heb een oliedruk meter erop gehad en gaf met koude motor 4.5 bar!!?????????????
Zal ook een andere zender proberen of dat ook verschil maakt?, als zou de werkelijke druk op 2.5 zitten dan behoren de stoters wel stil te zijn.
Ff een gedachte.............dat getik begon opeens onder het rijden, zou kan er een plug in de cilinderkop los zijn gekomen zodat er minder druk is???????
14 jaar
Andere zender ( VDO ) gemonteerd maar gaf geen verschil, dan zou de oliedruk goed moeten zijn nietwaar?
Ga later de kleppendeksel efkes dé-monteren en eens kijken.
Bye the way.................er komt wel olie bij de nokkenassen/klepstoters.
De nokken zijn niet aangevreten, heeft een Volvo-expert een idee?
14 jaar
Even klepdeksel demonteren gaat niet zomaar, deze klemt de nokkenassen. Distributie moet dus ook los. Terugmonteren met speciale volvo vloeibare pakking.
ik heb een nissan 300 zx en die had precies het zefde ik had de olie vervangen en na een aantal weken begonnen die ook te tikken na eewen zoeken bleek het het type olie te zijn ik had er semi syntetys in en het
moest alleen multigade zijn probleem was in één keer over heel apart maar waar.
ik heb echt de duurste race olie er in gehad en niks hielp als laatste goedkope multigade olie er in wat er volgens te fabrikant in moest en klaar was het.
wat je ook kunt doen voordat je de olie vervangt is een mok automaatbak olie erbij gooien dat reinigt de klep stoters.
14 jaar
[quote=paulmichiel]Even klepdeksel demonteren gaat niet zomaar, deze klemt de nokkenassen. Distributie moet dus ook los. Terugmonteren met speciale volvo vloeibare pakking.[/quote]
Goede opmerking!
Had al zo`n idee dat het niet eenvoudig zat gezien de vele bouten waarmee de zaak vast zit.
Iemand een idee wat de oorzaak van het getik kan zijn, gezien dat de oliedruk ok is?
Heb de stoters die onder de olie vuldop liggen al geprobeert in te drukken wil niet, m.a.w. die zijn goed?
14 jaar
[quote=anton v70]ik heb een nissan 300 zx en die had precies het zefde ik had de olie vervangen en na een aantal weken begonnen die ook te tikken na eewen zoeken bleek het het type olie te zijn ik had er semi syntetys in en het
moest alleen multigade zijn probleem was in één keer over heel apart maar waar.
ik heb echt de duurste race olie er in gehad en niks hielp als laatste goedkope multigade olie er in wat er volgens te fabrikant in moest en klaar was het.
wat je ook kunt doen voordat je de olie vervangt is een mok automaatbak olie erbij gooien dat reinigt de klep stoters.[/quote]
Hier heb ik ook semi-synth. 10w40 in zitten en dat al enige jaren, nu van Valvoline.
Met het verversen van de olie en filter is er ook een blikje Wynn`s hydraulic valve lifter concentrate bij gedaan.
Tijd laat lopen en geen verbetering, er komt wel olie bij de nokkenas en géén vreetsporen.
Zullen de stoters kaput zijn?
Zal ook eens andere olie proberen.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar