ik ben sinds kort trots eigenaar van een volvo 850 met g3
vandaag bij de keuring is hij heelaas afgekeurd op een paar puntje
(paar wist ik vooruit wel rade)(telui om eerst zelf tekijken)
maar heb 1 raadsel een tehoog co2 gehalte
min vraag is waar kan dit aan liggen want zo ver ik weet is g3 niks aan teregele
net zo als vroeger en is dit allemaal via een computer
wat kan ik controleren en wat kan ik eventueel vervangen mocht het probleem blijven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zet de auto eens op benzine,is het dan ook te hoog?.
Als het goed is heb je ook een brandend storingslampje met een te hoog co.
Als je de auto niet start branden deze lampjes dan?.
Als ze niet branden als je de auto op contact zet hebben ze het lampje er waarschijnlijk uit gehaald en krijg je geen melding.
Wat voor merk installatie zit erin?.
Hij zal ook wel op de 4 ton staan van dit bouwjaar.
En G3 valt wel niks aan te regelen maar door slijtage van onderdelen kan dit wel optreden.
Vandaar op benzine laten meten,als tie dan goed is zit het probleem in de gasinstallatie.
Het lampje word vaak onklaar gemaakt om de auto te verkopen want dat is ook vaak de reden om de auto weg te doen.
Maar eerst maar eens onderzoek doen.
installatie is van vialle(verdamper)eleltro is volvo
als ik de auto op contact zet heb ik een lamba lamp en een service lampje
als ik start zijn deze bijde weg
het co gehalte weet ik op benzine niet daar is hij niet op getest
14 jaar
Dan werkt dat dus nog goed.
Co op benzine laten checken.
14 jaar
dat ga ik deze week laten meten en weten
co op debenz ook tehoog dan is de kat kapot ?
14 jaar
Of "gewoon" een doorlekkende brandstofdrukregelaar !!
Hij kan op benzine "verder" regelen als op gas.
is dit tetesten
bv co meten en de benzinepomp afkoppelen tijdens meten
en hoe bedoel jij hij kan verder regel op benzine als op gas
dat benzine wel teregele is en gas niet ????
14 jaar
volgens de keur meester zou hij goed moeten zijn op benzine
want hij had geen hoog hc gehalte(dit is niet getest mag wel als ik het wil)
14 jaar
[quote=origineelste]is dit te testen ? en hoe bedoel jij hij kan verder regelen op benzine als op gas[/quote]
Je kunt het testen door (met lopende motor) het vacuumslangetje van de brandstofdrukregelaar af te trekken en dan kijken of er benzine uit het pijpje druppelt, een geoefend oog ziet al of het slangetje zacht is geworden van de doorlekkende benzine !!
Het regelgebied van de brandstofcomputer is meestal "breder" als het regelgebied van de gasinstallatie waardoor de brandstofcomputer het verschil wel genoeg kan corrigeren en een gasinstallatie net niet !!
Maar er zijn natuurlijk nog veeeeel meer oorzaken van een afwijkend co gehalte
En belangrijk is ook:
HOE HOOG was het co gehalte 10% of "maar" 0,6% ?
En is dat stationair of op 3000 toeren ?
En hoe hoog is het op benzine ?
En wat was de lambda-waarde bij stationair toerental en bij 3000 toeren ?
Op gas EN op benzine ????
en hoe ziet of waar vind ik de brandstof druk regelaar
nu zag ik vandaag dat mijn slang van mijn luchtfilterhuis niet tiptop is
dit is natuurlijk niet goed en zal waarschijnlijk invloed hebben op het co gehalte denk ik
morgen weet ik meer dan gaat de auto terug voor een meeting op gas en benzine
14 jaar
vandaag is gemeten
benzine stationair
lambda 1.034
co 0.44
co2 14.3
o2 1.09
hc 106
benz 3000 rpm
lambda 1.050
co 0.43
co2 14.3
o2 1.59
hc 45
lpg stationair
lambda 1.133
co 0.44
co2 11.8
o2 2.87
hc 193
lpg 3000 rpm
lambda 1.047
co 0.51
co2 12.7
o2 1.53
hc 42
kunnen jullie hier iets wijzer van woorden ik hoop het wel namelijk
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar