Volvo V40: koeling SPOED!!

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

SPOED IVM VERBLIJF IN ITALIE!!!

Ik ben naar italie gereden en trok hierbij een caravan. Bij de Brennerpas kreeg ik ineens koelingsproblemen. De wijzer kwam daarbij in het rode gebied te staan.
Het koelwaterniveau is goed. De vin slaat aan. Wie weet wat dit probleem kan veroorzaken??

In italie bij de volvo hebben ze de radiator van de voorzijde schoongespoten maar mede door het taalprobleem kan men niets vinden?? Het probleem heeft zich echter twee maal voorgedaan.

Is het de thermostaat of heeft het iets te maken met lucht???

Wie helpt mij uit de brand

beaumont

Geplaatst door beaumont (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V40? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

paulmichiel (0) PRO, 17 jaar geleden

Koeling wat krap bemeten, rijd je in het goede toerengebied? Misschien motortje iets minder zwaar belasten? Ga eens wat langzamer in een lagere versnelling dus niet "gas op de plank" en houdt hem rond de 3000 toeren.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dit is een probleem die veel mensen op vakantie overkomen met belasting en een heuvel/berg op in een te lage versnelling.

Regel is in de versnelling omhoog waarbij de auto nog trekken wil, en inderdaad met 3 a 4000 toeren rustig omhoog, al is het in de 3.

En ook in die versnelling naar beneden met de motor afremmend.

Het komt er echt op aan met de motor en koelsysteem, hoger als hier, dus rustig aan a.u.b., heb al menigeen geholpen aan de kant van de weg, ben wel geen Wegenwacht, maar laat ook niet iemand gauw staan.

Cor

beaumont (0), 17 jaar geleden

1-8-2006 : Ondertussen ben ik weer thuis. Het is waarschijnlijk de rijstijl welke de problemen hebben veroorzaakt. Wanneer de auto (met behoorlijk zware caravan erachter) bergop moest heb ik gezorgd dat het toerental rond de 3000 bleef. Ik heb zelfs op het steile stukje in de Brennerpas in de 2 moeten rijden. Dit heeft inderdaad geholpen de temperatuur is de hele terugweg goed gebleven ( terwijl er toch extreme een hoge buitentemperatuur heerste (overdag 36 °C)) .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.