hallo
ik heb een probleem met de koelvloeistof als ik niet met de wagen rij en ik zet het reservoir op max verdwijnd er geen water
maar als ik een toertje doe van +/-20 km moet ik er +/-een halve lieter water bij doen en het probleem is dan dat ik geen
lek vind wat kan ik doen om dat op te sporen (mijn olie blijft schoon )
al vast bedankt
groetjes wim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het koelsysteem onder druk zetten door het af te persen.
alle slangklemmen controleren op roest/corrosie,laat de auto stationair draaien tot dat de koelvin aanslaat let op de temp meter, kijk als er te veel stoom/damp uit de uitlaat komt bij een warm motor zo ja dan is er een scheurtje in de koppakking,let op zoet/zeurige geur in de auto dan is de kachel radiateur lek
waterpomp?
17 jaar
Automaat?
17 jaar
[quote=Henk 760]Automaat?[/quote]
17 jaar
[quote=320]waterpomp?[/quote]
niets aan te zien
mvg
17 jaar
[quote=volvoxc90]Het koelsysteem onder druk zetten door het af te persen.[/quote]
hoe kan ik daar aan beginnen nog nooit gedaan
mvg
17 jaar
[quote=henry9240]alle slangklemmen controleren op roest/corrosie,laat de auto stationair draaien tot dat de koelvin aanslaat let op de temp meter, kijk als er te veel stoom/damp uit de uitlaat komt bij een warm motor zo ja dan is er een scheurtje in de koppakking,let op zoet/zeurige geur in de auto dan is de kachel radiateur lek[/quote]
de koelvin die slaan aan er komt ook geen damp uit de uitlaat er is ook geen slechte heur binnen toch gaat het water weg
mvg
17 jaar
radiateur lek
water vliegt door de koelvinals nevel weg en dit vind je net eer terug
op de radiateur zal welergens een lichte aanslag zitten
die oplekkage duidt
[quote=CARS&MOTORS]radiateur lek
water vliegt door de koelvinals nevel weg en dit vind je net eer terug
op de radiateur zal welergens een lichte aanslag zitten
die oplekkage duidt[/quote]
dat was ook mijn gedacht door om heb ik zo een produkt gekocht voor een lek te dichten in de radiator maar kweet natuurlijk niet of zo een spul betrouwbar is dus morge mijn eerste werk een kijken of er aanslag op zit of zo
mvg
wim
17 jaar
de vloeibaar radiateur lek produkt is een prima oplossing het werkt beter en snelle dan de Bars Leaks korreltjes alleen als je waterpomp lek is dan kan dat spul het niet helemaal afdichten,snelle contole waterpomp>laat de auto op temp komen d.w.v een klein ritje,laat de motor stationair draaien en krik de auto rechts voor op,kijk onder de auto bij de distributie als je spoor van vocht zie, n.b als je +/- een halve liter kwijt bent met een ritje van 20km is dat een aardige lek. als je de reservoir niet bijvult en je laat de motor goed afkoelen en dan nog een toertje maakt wat is dan het niveau van de reservoir?? heb je de expansie vat dop nagekeken?als je de motor start waneer de auto koud is loopt hij dan direckt op 4 poten of loopt hij onregelmatig voor de eerste 20 sec.??
als ik het reservour niet bijvul en doe nog eens een rit dan is het bakje leeg
de wagen draait omiddelijk mooi als ik hem koud start
nog een vraagje wat is de expansie vat dop
17 jaar
Daar bedoeld henry de dop op het reservoir mee.
het lijkt mij bijzonder onverstandig iets van toevoegingen ivm lekkage aan uw water toe te voegen en al helemaal niet bij de 440 !!!!!
ten eerste zit uw kachel meteen dicht,en dan ook de kleine leidingen voor uw blok,een duidelijk advies van mij is mijd deze bagger !!!!
ik zou eens onder de vloer mat kijken het kan nl wezen dat de kachel lekt.
het koelsysteem van de 440 is bijzonder gevoelig en eens goed doorspoelen raad ik u aan en ook de hulppomp controleren op werking, en tevens als het systeem een keer leeg geweest is en zeer lastig te ontluchten is is het mogelijk dat u nog wel een liter moet bijvullen .
ik zou de de leiding volgen naar de kachel vaaf het blok daar bevind zich een kopere boutje deze verwijderen en het systeem bijvullen.
dan de bout weer terugplaatsen en het systeem op temp brengen en goed opletten dat alle slangen doorstromen.
als het systeem lekker heet is de moter uitschakelen als het goed is springt nu de hulppomp in luister goed of deze niet in het luchtledige draaid of andere vreemde geluiden produceert die op lucht wijzen.
let op kijk uit de fan van de radiator gaat vaak ook draaien!!!
wacht een kwartiertje en draai de dop los van de expansie tank als u sissen hoort blijft u systeem mooi op druk en is er niets om u zorgen over te maken.
vaak is het dat het systeem niet goed gevuld is, en dan lijkt het lekkage maar is gewoon een kwestie van lucht.
maar blijf af van hulpmiddeltjes die de boel alleen maar verergen......en daar word je niet vrolijk van geloof me.
gerrit
17 jaar
Volvo » koelvloeistof verdwijd maar zie geen lek » Post #364428
Report by volvowim
alvast bedankt ik zal zeker nu ik het weet geen middeltjes meer gebruiken en ga deze week controleren wat u zei
mvg wim
Reactie door moderator hier geplaatst. Was in de rapportage terecht gekomen.
Heb ik ook gehad, licht aan de waterpomp waarschijnlijk. Dit is een bekend kwaaltje. Hij lekt niet zichtbaar. Bij mij heeft het antilekspul geholpen. Bij 180.000 lekte de waterpomp ietsje. Tot op heden (270.000 km) geen problemen meer gehad.
Groeten Theo
17 jaar
[quote=theike]Heb ik ook gehad, licht aan de waterpomp waarschijnlijk. Dit is een bekend kwaaltje. Hij lekt niet zichtbaar. Bij mij heeft het antilekspul geholpen. Bij 180.000 lekte de waterpomp ietsje. Tot op heden (270.000 km) geen problemen meer gehad.
Groeten Theo[/quote]
IK HEB ALLES AL GEPROBEERT EN NAGEKEKEN IK VRELIES NOG MAAR NIET ZO VEEL MEER
WAT IK OOK ONDERVONDEN HEB IS ALS IK HEEL SNEL MET DE WAGEN RIJD DAT ER HAAST NIETS WEG IS
MAARJA RAP RIJDEN IS SLECHT VOOR MIJN PORTEMONEE SNELHEID BOETES
17 jaar
het koelsysteem van de 440 / 460 is waardeloos. bij mijn ( inmiddels ex 460 = gelukkig naar de sloop ) ouwe 460 niets dan ellende gahd met het koelsysteem.
waar deze auto zou kunnen lekken en wat bijna niet opvalt dat is die metalen buis aan de voorkant van het motorblok ( die roestige buis vooraan)
de kachelradiateur kan ook lek zijn.
beide heb ik niet meer laten maken.
ook de slangen van het koelsysteem zijn na een jaar of 12 bedorven. ik heb o.a. de slang die naar de kachelradiateur gaat moeten vervangen ivm lekkage. daarbij heb ik ook de radiateur moeten vervangen omdat deze van ellende uit elkaar aan het vallen was.
misschien heb je iets aan de tips, succes!
gr,
martin.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 460 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar