Volvo V50 2008: Koppakking vervangen of niet?

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorcode: D4164T, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Sinds kort eigenaar van deze mooi Volvo, alleen kwam ik er al snel achter dat er veel koelvloeistof in een hoog tempo verloren gaat.

Inmiddels is de thermostaat, expansievat en oliehuis vervangen (ook de accu, waarom geen idee) en nu blijkt het uiteindelijk (waarschijnlijk) de koppakking volgens de garage..

Heb al veel kosten gemaakt in 3 weken en omdat ik zelf de balle verstand er van heb; is het zinvol om dit oude beestje te laten maken gezien de hoge kosten? die ik waarschijnlijk krijg met vervangen koppakking?

Ik hoor graag wat jullie denken!

Mk32

Geplaatst door Mk32 (0) , lid sinds 1 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

2 Reacties

1 jaar geleden - Highway

Ik denk zelf het thermostaat huis maar, een nadere oorzaak kan natuurlijk ook. Ik zou een andere garage vragen om het koelsysteem af te persen desnoods een hele nacht de pers op te laten staan. zodat je een duidelijk spoor kunt ontdekken. Ik geloof niet direct in een koppakking als het dat is dan loopt de motor heel even slecht door het koelvloeistof in de motor. Blijf ook het oliepeil in de gaten houden.

2 maanden geleden - Pieter v50

Als het je investering nog waard is hang af van welke motor je hebt. Verder zou ik eerst een andere garage zoeken want de onderdelen die zijn vervangen horen eigenlijk niet bij de klachten die jij als klant opgeeft (Geld kloperij) En even goed kijken of je olie pijl stijgt door mogelijke vermenging met koel vloeistof. En even kijken of je witte drap onder je olie vul dop en of pijl stok hebt. Indien dat het geval is heb je overduidelijk een lekke kop

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.