auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo FL 6 1996: koppelling volvo fl valt weg

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel

wij hebben een volvo fl 6 ( vrachtwagen 12 ton ) van 1996 de koppelling valt weg , als we de koppellingspedaal omhoog trekt en een paar keer pompt met koppellingspedaal dan hebben we weer druk . gaan we rijden wordt eerst de vrije slag groter daarna als je de koppelling intrapt blijft pedaal op de bodem liggen. als we hem omhoog trekt en een paar keer pompen hebben we weer druk .
we hebben de hulp cylinder bij het pedaal al vervangen maar het helpt niets . koppellingscylinder bij de versnellingsbak uit elkaar gehad er is niets te zien van slijtage . het lijkt net of er nog lucht in zit . koppelling steeds goed ontlucht van onder naar boven . ook is er nergens lekkage te zien . wie weet hier een antwoord op !

Geplaatst door

alberto703 (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

misschien dat het lager blijft hangen heb je cilinder op de bak ook vervangen ? of weer in elkaar gezet zal die eerst eens vervangen anders zal je het denk ik toch bij het lager moeten zoeken

poppekast 0
badge

15 jaar

cilinder op de bak is niet vervangen . maar we hebben hem wel uit elkaar gehad en konden niets aan cilinder ontdekken . druk lager blijft niet hangen . het lijkt net of er lucht in het systeem zit . we hebben hem diverse malen ontlucht van onder naar boven .

alberto703 0
badge

15 jaar

Beginnen met de koppelingscilinder naast de bak te vervangen, deze geven de meeste problemen. Let wel dat je de stang op dezelfde lengte als de oude afstelt. Ik weet niet hoever je hem uit elkaar hebt gehaald, maar zo te horen zit het probleem in het kleine cilindertje IN de koppelingsbekrachtiger. Deze reageert op de koppelingsdruk, en stuurt daarmee de luchtdruk. Als je alleen de grote luchtcilinder uit elkaar hebt gehad, zul je inderdaad niets vinden. Geeft bij een volgend antwoord anders de laatste 7 digits van het chassisnummer mee ( B********)

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

het koppellingscilinder naast de versnellingsbak hebben we vervangen en hij is weer helemaal nieuw . het gekke is aan de oude cilinder is niets aan te zien .


marcel heel hartelijk bedankt .

alberto703 0
badge

15 jaar

Graag gedaan .Dat je aan het inwendige van de cilinder niets kunt zien komen we regelmatig tegen. Wijzelf nemen niet eens meer de moeite het spul uit elkaar te halen. Meestal heeft een revisiesetje ook maar beperkt resultaat. Vervangen is in deze de enige juiste en adequate oplossing.

In elk geval bedankt voor de feedback.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo FL 6 of stel zelf een nieuwe vraag.