close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70: stuurbekrachtiging geeft tegendruk in het stuur bij nemen v e bo

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5

Bij het nemen van een bocht van zowel links of rechts voel ik in mijn stuur een tegendruk die dan komt en dan terug weggaat totdat ik uit de bocht ben. het is alsof afwisselend het stuur tegenwerkt dan terug meewerkt dan terug tegenwerkt. dit duurt zolang totdat ik uit de bocht ben. ligt dit aan de pomp?
Dit voel ik zowel bij het nemen van een lichte bocht tegen 90km/h als tegen 40 km/h

grt

Geplaatst door

DAVID2014 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

spoelen

bormie 0
badge

15 jaar

Dit komt doordat in het bekrachtigingsgedeelte/regelgedeelte IN het stuurhuis de olie LANGS de afdichting gaat en zodoende dit verschijnsel veroorzaakt !!

Er zijn bedrijven die deze stuurhuizen repareren en hiervoor een speciale aanpassing aan het stuurhuis voor ontwikkeld hebben, want het "normale" repareren lost dit probleem niet op !!!

dus het ligt aan het stuurhuis. heb de wagen net 2 weken, en ik heb een jaar garantie bij aankoop gekregen. kan ik beroep doen op mijn garantie?

mvg

DAVID2014 0

15 jaar

je kunt zeker beroep doen op je garantie.

Hoe moet ik dat tegen de handelaar zeggen? misschien dat hij wel zegt dat dat normaal is en zolang er geen lekken aan het stuurhuis zijn dat er niets aan de hand is.

DAVID2014 0

15 jaar

je moet gewoon eerlijk zijn. je moet zeggen dat van de begin de stuur gedrag door/in de bocht niet soepel is. soms flinke tegendruk en soms draait alles goed. de garage zal zelf een diagnose moeten doen. ze zullen het zelf moeten repareren. dit allemaal zonder extra kosten, en vervangend vervoer. als ze niet willen naar kijken of ze sturen de rekening op naar je, dan heeft de zaak een probleem. je kunt dit melden bij de bovag (denk dat ze daar bij zitten) dan zullen hun het afhandelen. stellen hun ook je in gelijk en krijg je het nog niet gratis vergoed. dan kan de zaak naar zijn bovag wel fluiten. zo is het voor andere klanten een teken dat het niet goed is bij die garage.

maar ik denk dat het niet nodig is, een garage doet dit altijd maken

sorry hoor,maar eerst spoelen.
wij hebben zulke stomme klanten gehad,die gooide er motor olie bij of koelvloeistof.

bormie 0
badge

15 jaar

er zit groene olie in en deze staat netjes op zijn maximum.

DAVID2014 0

15 jaar

groene koelvloeistof is ook dun en vettig.
help dat niet,vervang dan de pomp.
klepjes zijn niet los te vervangen bij deze pompen

bormie 0
badge

15 jaar

[quote=bormie]groene koelvloeistof is ook dun en vettig.
help dat niet,vervang dan de pomp.
klepjes zijn niet los te vervangen bij deze pompen[/quote]
Dit verschijnsel komt niet van de pomp maar van het drukverlies/olielekkage inwendig IN het stuurhuis !!

verschijnsel komt voor met vervuilde olie en ik los dat 9 van de 10 keer op met een olie spoeling.
Er klopt namelijk niets meer van de pompdruk in zo,n geval

bormie 0
badge

15 jaar

Inderdaad wat de volvo-specialist zegt dat ligt aan het stuurhuis.
in het begin moest je eerst de drukleidingen vervangen en druktaats afstellen maar dat bood geen oplossing en zo kwam je toch
op een nieuw of gereviseerde stuurhuis uit.

Herman BMW 0
badge

15 jaar

daarom vervang ik de olie.
die heb je namelijk ook vervangen als je een stuurhuis vervang.

bormie 0
badge

15 jaar

verergert dat nog als je er mee blijft rijden? of ik zal het anders zeggen: wat gebeurt er als je daarmee blijft rijden?
tis maar omdat ik repliek zou kunnen geven als ik over mijn garantie begin tegen de autohandelaar.

mvg

DAVID2014 0

15 jaar

het enige dat zou kunnen gebeuren is dat je stuur uit je handen wordt gerukt. dit wil je dus niet hebben als je met 120 over de snelweg gaat.
simpel gezegt (zo als ik het verhaal begrijp/lees), het is levengevaarlijk om hiermee te rijden in mijn ogen.
ik weet niet de mate van het probleem, maar zoals gezegt in de eerste regel wil ik zulke problemen nooit hebben. je vetrouwt de auto niet meer in de bocht

[quote=trucker0werner]het enige dat zou kunnen gebeuren is dat je stuur uit je handen wordt gerukt. dit wil je dus niet hebben als je met 120 over de snelweg gaat.
simpel gezegt (zo als ik het verhaal begrijp/lees), het is levengevaarlijk om hiermee te rijden in mijn ogen.
ik weet niet de mate van het probleem, maar zoals gezegt in de eerste regel wil ik zulke problemen nooit hebben. je vetrouwt de auto niet meer in de bocht[/quote]
Zo te zien heeft truckerOwerner het verschijnsel nog nooit gevoeld of meegemaak !!
Je voelt als je met een bepaalde snelheid een bepaalde (langere) bocht ingaat de auto met regelmaat IETS MINDER bekrachtigen en het zijn ZEKER GEEN onverwachte bewegingen !!

[quote=Volvo-Specialist][quote=bormie]groene koelvloeistof is ook dun en vettig.
help dat niet,vervang dan de pomp.
klepjes zijn niet los te vervangen bij deze pompen[/quote]
Dit verschijnsel komt niet van de pomp maar van het drukverlies/olielekkage inwendig IN het stuurhuis !![/quote]
Vanaf de 850 tm de s80 is dit doorgaans een probleem met de olie(hier is ook geen tie raport van)
Ik had vandaag een s80 met het zelfde probleem,olie vergeleken met nieuwe olie op een witte ondergrond.
olie daarna ververst(retour los en nieuwe olie toevoegen als reservoir leeg is)
Daarna waren de symptomen verdwenen.

bormie 0
badge

15 jaar

@volvo-specialist
sorry, je hebt gelijk.
ik zat in de war omdat we op de zaak een xc90 hebben die dit probleem ook af en toe had.
de gene die er mee bezig was heeft de achterste motorsteun vervangen, deze lag compleet los, schroefdraad was ook beschadigt.

maar je hebt ook gelijk dat ik het nog nooit heb meegemaakt.
wat ik wel mee maak is een lawaai tijdens het sturen. na het vullen van de stuurbekrachting. is het geluid weg.

voor de rest klopt mijn verhaal een klein beetje. als de bekrachting weg zakt dan zet je iets meer kracht op het stuur. als nu de stuurbekrachting terug komt dan stuurt de auto stuk scherper de bocht in. tenzij het heel geleidelijk is. dan kun je het aanvoelen. bij ploseling zou ik niet graag er mee rijden.

Het is zoals volvo specialist zegt, vooral in een langere bocht. het is gewoon heel ambetant want je moet daardoor het stuur iets steviger in je handen houden maar mijn vraag was of dit nog verergert op termijn...

grt

DAVID2014 0

15 jaar

Wat je ook doet, of laat doen, de oplossing van Bornie zal de garage heel erg graag eerst proberen omdat hij anders veel meer kwijt kan. je kuynt dat altijd eerst proberen en als het daarmee niet is opgelost heb je nog een paar tips gekregen. Verder reageren heeft nu geen zin meer en we wachten eerst je bevindingen af.

Siem

Siem Bijman 680
badge vip badge

15 jaar

Ben naar volvo garage geweest en daar heeft de hoofdmecanicien de diagnose gesteld en gezegd dat het stuurhuis moet vervangen worden. dit gaat volgende week gebeuren onder garantie. Hij zei dat er te veel speling is tussen wormwiel en tandlat. die kan wel bijgeregeld worden zegt hij maar dat is dan goed voor een paar maand dus wordt het stuurhuis vervangen door een ondertussen al verbeterde versie.
bedankt voor de reacties en hopelijk is mijn probleem na vervanging verholpen.

grt

DAVID2014 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.